Table of Contents

אחסון קבצים בחינם

אחסון קבצים בחינם

ישנם מגוון כלי אחסון העומדים לראשותנו ברשת האינטרנט. בעבר, היינו מאחסנים גיבויים של קבצים שונים במחשב, לאחר מכן הכרנו את הדיסק און קי ומאוחר יותר עברנו לכונן חיצוני שמאפשר לגבות את כל הקבצים השונים שלנו בכונן חיצוני. בשנים האחרונות, יש מגוון רחב של חברות שמציעות שירותי אחסון ושיתוף קבצים דרך האינטרנט. כמעט כל אחת מהחברות, מאפשרת לגשת לחשבון מכל המכשירים הטכנולוגיים השונים: מחשב, אייפון, Ipad וכו’…

 Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net
Image courtesy of Stuart Miles at FreeDigitalPhotos.net

החברות השונות מציעות נפח אחסון מוגבל בחינם, ובמידה ותרצו לאחסן את שאר הקבצים במרוכז במקום אחד, תוכלו לעשות מנוי בכל אחת מהחברות (במחיר סמלי) השונות ולרכז את כל הגיבויים השונים באינטרנט כך שתוכלו לגשת אליהם מקום.

היתרונות בכלי אחסון וגיבוי באינטרנט:

  • אפשרות כניסה מכל מכשיר.
  • אפשרות כניסה לאחסון מכל מקום בעולם.
  • אפשרות הוספת קבצים ממכשירים אחרים.
  • אפשרות שיתוף קבצים עם משתמשים אחרים.
  • אפשרות ארגון בתיקיות ומתן הרשאות וגישות שונות למשתמשים.
  • אפשרות אבטחת החשבון באמצעות קוד סודי.

למי מומלץ להשתמש בכלים השונים של אחסון קבצים?

  • כל אדם פרטי המעוניין לגבות את המסמכים והקבצים שעל המחשב האישי שלו.
  • עובדים בחברה: מעבר לעובדה שניתן לערוך גיבוי לכל הקבצים, ניתן לגשת אליהם
    מכל מקום ומכל מכשיר ולשתף אותם בקרב העובדים בחברה.
  • מנהלי אתרים: ניתן לשמור קבצים, לשתף עם עורכים באתר האינטרנט ולמיין על פי
    תיקיות את הקבצים השונים.
  • מנכ”לים: ניתן לערוך מעקב אחר העבודות השונות של העובדים.
    ניתן לשתף קבצים ולגבות את המסמכים החשובים.
  • לעובדים מול לקוחות: ניתן להציג דרך האחסון את העבודות השונות והדו”חות.
    ניתן לאפשר גישה בכל הרמות: הצגה בלבד, עריכה וכו’…

אחסון קבצים באינטרנט

  1. Google Drive – שירות האחסון של חברת Google. בעיני רבים נחשב לאחסון הנוח ביותר. חשבון האחסון נפתח לכל משתמש ב-Gmail. ניתן לגבות קבצים מכל הסוגים עד 15GB בחינם. ניתן להגדיל את האחסון באמצעות מנוי. שירות האחסון של Google Drive הוצג לראשונה בשנת 2012. באחסון, תוכלו לגבות קבצים, למיין על פי תיקיות, להעניק גישות שונות למשתמשים ישירות דרך הGmail, ליצור קבצים Online, לייצר שאלונים ועוד. ניתן לגשת לקבצים מכל מכשיר בכל רחבי העולם. קיימת אפליקציה לשירות האחסון.
    לכניסה ל-Google Drive.
  2. Dropbox –  שירות אינטרנטי חינם המאפשר לערוך גיבוי לקבצים מכל מכשיר ומכל מקום ברחבי העולם. דרופבוקס נוסדבשנת 2007 ובמשך שנים רבות היה לשירות המוביל בעולם. ניתן לשתף קבצים עם משתמשים שונים, למיין את הקבצים על פי תיקיות, לפתוח קבוצות עם הרשאות שונות ועוד. קיימת אפליקציה נוחה ויעילה לשירות ה-Dropbox. הרישום הוא בחינם. כל משתמש מקבל שטח אחסון של 2GB בחינם שניתן להגדיל אותו באמצעות מנוי בתשלום. הרישום לאחסון מתבצע באמצעות דואר אלקטרוני.
    לכניסה לשירות Dropbox.
  3. ICloud – שירות ענן של חברת Apple. באמצעות שירותי האחסון של “אייקלאוד” תוכלו לאחסן קבצים ולהוריד אותם ישירות לנייד ולמחשבים האישיים. ניתן לאחסן קבצים ממכשירי iOS ומערכות הפעלה של Mac ו-Windows. כלי האחסון מאפשר לסנכרן את השירות עם הדוא”ל ועם הנתונים השונים מהנייד (לוח שנה, סימניות, פתקים ועוד…). השירות מומלץ בעיקר לאנשים שמעוניינים לגבות את התכנים במכשירים הסלולריים שלהם. פתיחת חשבון מעניקה נפח אחסון של 5GB לכל משתמש בחינם.
    לכניסה לשירות ICloud.
  4. SkyDrive – שירות אחסון קבצים נוסף. מאפשר גם הוא גיבוי ושיתוף קבצים עם אנשי קשר שונים (מנויים). השירות מציע 7GB חינם לכל משתמש, ולבעלי מערכת Windows 8 יזכו ל-3GB נוספים בחינם, ניתן כמובן להגדיל את השירות בתשלום. משתמשים ותיקים יזכו ל-25GB בחינם! לשירות יש אפליקציה המאפשרת עריכה ושיתוף מסמכים שונים של Office. דרך השירות ניתן להטמיע מסמכים שונים באינטרנט ולשתף אותם ברשתות החברתיות.
    לכניסה ל-Skydrive.