Table of Contents

שיטות שיווק

שיטות שיווק באינטרנט

שיווק הינה פעילות אשר מטרתה הסופית היא להביא לתוצאת מכירה. פעולת שיווק לרוב מוגדרת כפעולה שמטרתה עסקית וחברתית, וחלק ממטרותיה הינם לקדם את המכירות או המוצרים השונים של העסק.

מלבד מטרת הרווחים ממכירות שונות בתהליך השונות, שמלרוב מטרותיה הן כלכליות, שיווק ופרסום יכל לבוא לידי ביטוי גם על מנת לקדם תעמולת בחירות או מסעות פרסום שונים של הממשלה, עמותות שונות, נגד סמים, נגד תאונות דרכים והן גם לזרמה לראיונות עבודה שונים.

התהליך הראשוני בפעולת השיווק הינו זיהוי קהל היעד הרלוונטי לאותו תחום אותו אנו מעוניינים לקדם, על מנת לפנות באופן ממוקד לקהל שיכל להיות פוטנציאלי לקניית המוצר.
פעולת חקירת קהל היעד המיועד לקמפיין השיווק אותו אנו עומדים לבצע, כרוכה בהבנת יכולותיו הכלכליות של הצרכן הרלוונטי, רצונותיו, צרכיו, כאשר מטרתנו היא לענות לו על הצרכים השונים והרצונות. במידה וקהל היעד רחב, ואנו פותרים בעייתם של לקוחות רבים אנו יוצרים ביקוש לאותו המוצר.

בני האדם משתמשים בפעולות שיווק במקרים שונים במהלך חייהם.
כך שבתהליך השיווק נכנסים יסודות שונים מתחום הפסיכולוגיה, סוציולוגיה, סטטיסטיקה, מערכות מידע, כלכלה ועוד.

בשיווק פוליטי – אנו נתקלים לרוב בתקופות בהן ישנם בחירות, בין אם איזוריות או ארציות.
שיווק מדיני – כל מדינה משווקת את עצמה ברחבי העולם לשם צרכים ואינטרסים שונים.שיווק עצמי – כל אדם משתמש בשיטת שיווק על מנת לייצג את עצמו, בין אם מדובר בשיווק לצרכי עבודה ופרנסה, או בקרב חברים או בקרב הכרות עם המין השונה.

גישת השיווק המודרני

גישה אשר התפתחה בשנות ה-60 וטוענת כי הצלחת ארגון טמונה בהבנה והכרה של לקוחות שונים הבפועל ובכוח של הארגון. באמצעות הבנת קהל היעד והכרות נכונה עימם על האירגון להבין בדיוק מה צרכיו של לקוחותיו השונים על מנת לתת את המענה הטוב ביותר עבורם.
המטרה היא תמיד להקדים את המתחרים ולעשות זאת בצורה בטובה ביותר.

גישת הייצור

לגישת היצור אמונה שונה מזו של שיטת השיווק המודרני. שיטה זו דוגלת ומייצגת את האמונה שהצרכנים והלקוחות השונים מעוניינים בזמינות גבוה ובעלות נמוכה של המוצר.
כלומר, בעל עסק אשר יהיה הזול מכולם בשוק וזמין בנקודות השירות והמכירה שלו ופרוס ברחבי הארץ הוא זה שיוביל בתחום.
שיטה זו מייצגת את הכמות לנגד האיכות.

גישת המוצר

שיטה זו סותרת את שיטת הייצור, כאשר היא שמה דגש על איכות המוצר מאשר מחירו וזמינותו. המאמינים בשיטה זו דוגלים בכך שמוצר שיהיה טוב, יצליח, באמצעות שימוש חוזר של לקוחות ושיווק המוצר מפה לאוזן ע”י הצרכנים השונים אשר יהיו מרוצים ממנו.

גישת המכירות

גישה זו נפוצה בקרב הישראלים הנוסעים לעגלות ועבודות בחו”ל.
גישה זו דוגלת כי יש לשכנע את הלקוח ולהפעיל עליו לחץ על מנת למכור כמות גדולה של מוצרים. שיטה זו מאמינה כי צוות המכירות הינו גורם בלתי נפרד מאיכות המוצר והצלחתו.

אחת השיטות המרכזיות ביותר לשיווק, הינה:

פרסום

פרסום היא פעולה תקשורתית המתוכננת מראש שמטרתה להפיץ ולהעביר מספר לקהל אוכלוסייה הנבחר בתחילת תהליך הפרסום.

מאפייני הפרסום בעולם המודרני, אמצעי הפרסום רבים ובעיקר טכנולוגיים. ככל שהפרסום רחב יותר ובערוץ פופלארי יותר ו”סמכותי” יותר לאוכלוסייה, כך מחירו יעלה.
השלב הראשון הוא תשלום עבור הופעה/נוכחות בקרב אמצעי התקשורת הנבחר שיפרסם את השירות או המוצר. המפרסם למעשה משלם עבור השליטה של ערוץ התקשורת והפופלאריות שלו, והדרך שלו להגיע לקהל יעד רחב.
אמינות, עם השנים, בעקבות המסחור של תהליך הפרסום והפצצת הערוצים השונים של התקשורת לפרסום, האוכלוסייה אינה סומכת על הפרסום השונה, והאמינות נתפשת ברמה נמוכה מאד ביחס ליחסי ציבור שונים.
היחס בפרסום הוא אינו אישי, מטרתו למעשה הוא להחדיר לתודעת הצרכן וליידע אותו על המוצרים השונים או השירותים אשר הוא מעניק.
תהליך הפרסום בדר”כ הינו יקר ביחס לאמצעי שיווק שונים.

אמצעי הפרסום

  • עיתונים ומגזינים – הינו מקור הרווח של העיתונים השונים. באמצעות פרסום מודעות של עסקים שונים בחלק מעמודי העיתון.
  • רדיו – פרסום בעבור לפרסומות שונות בתוכניות שברדיו.
  • טלוויזיה – פרסום עבור הופעת פרסומות שונות בטלוויזיה.
  • קולנוע.
  • תחבורה ציבורית
  • שילוט חוצות.
  • פרסום באינטרנט.
  • בפרסום במובייל.

אמצעי קידום אלטרנטיביים

  • פלאיירים, עלוני פרסום.
  • קטלוגים.
  • פרסום דיגיטלי.
  • שיווק מפה לאוזן.