Table of Contents

קידום אתרים באינטרנט

קידום אתרים באינטרנט – SEO הינה שיטת עבודה ושיווק על מנת לשפר את מיקום אתר האינטרנט של העסק במיקום גבוה במנועי החיפוש השונים.

מנועי החיפוש, מהווים כמעט 75% מתנועת הגולשים באינטרנט.
מנועי החיפוש ממזמן שינו את חוקי “חיפוש העסקים” בעולם המודרני.
על בעל העסק לקדם עצמו במנועי החיפוש על מנת להרחיב את היקף המכירות ולהגדיל את קהל הלקוחות הפוטנציאליים הקיימים לעסק.
מנועי חיפוש עובדים בשיטת “שאילתות החיפוש”, כאשר באמצעות מילים שונות הקשורות לצריכהם, מנוע החיפוש יודע להציג בפניהם, את התוצאות הרלוונטיות ביותר עבורם, על מנת לענות על צריכהם ולהשיג את מבוקשם.

ברוב העסקים, הגברת החשיפה, מתפרשת כשגשוג כליכלי לעסק.
ישנם אתרים המעוניינים לקדם את אתר האינטרנט על מנת למתג את העסק או המוצרים השונים שהם מציעים.

מנועי החיפוש, למעשה סורקים את אתרי האינטרנט, ובאמצעות תגיות שניתן לעשות באתר (“מטא תג”), הגדרת כותרות, שיוך לתחום ועוד, יודע מנוע החיפוש לאתר ולהציג את אתר האינטרנט עבור שאילתות החיפוש השונות.

כאשר מדברים על קידום במנועי החיפוש, לרוב מתכוונים לקידום במנוע החיפוש של Google, אשר מהווה כ”מונופול” בתחום החיפוש (בעיקר בארץ).

מקדם אתרים

קידום אתרים מתחלק לקידום אתרים במנועי החיפוש, לבין קידום אתרים בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות. בעקבות ההצלחה של פייסבוק, התפתח גם קידום ברשתות החברתיות.

מדי כמה שנים, מעדכנת חברת גוגל את האלגוריתמים השונים שלה לסריקת האתרים. עפ”י האלגוריתמים הללו יוצרים מקדמי האתרים שיטות שונות, על מנת לקדם את אתר העסק לתוצאות גבוהות יותר בחיפוש השאילתות הקשורות לתחום של העסק.

יש להפריד בין קידום ממומן, לבין קידום אתרים אורגני!

קידום אתרים ממומן – למעשה תהליך בו בעל העסק מפרסם בעבור לתשלום על כל הקלקה של לקוח על מודעתו, כאשר המחיר מורכב מכמה גורמים:

  • תחרות בענף.
  • מיקוד המילה לתחום.
  • נפח חיפושים.
  • עלות המוצר השונה.

ישנם חברות קידום אתרים שונות באינטרנט, המציעות את שירותיהם.
לרוב, חברות קידום אתרים, מספקות גם שירותים כמו קידום אתרים ברשתות חברתיות, קידום ממומן ועוד…

קידום אתר

קידום אתר, נעשה במטרה להגדיל את כמות הלקוחות לעסק, ולהגביר את ה”שמועה” סביב המוצר או השירות. קידום אתרים אורגני, הינו תהליך בו אנו מפרסמים את אתר האינטרנט שלנו במקומות שונים ברחבי האינטרנט, בעוד קידום ממומן, אנו משלמים למנוע החיפוש, בתמורה להופעה במקומות הראשונים.

קידום אתרים ברשתות חברתיות, הינו בניית הנוכחות של העסק ברשתות החברתיות השונות.
עקב השימוש הרבה ברשתות החברתיות מומלץ לכל בעל עסק לפרסם ולשווק את עצמו באמצעות הרשת החברתית.