Table of Contents

Analytics

Google Analytics

גוגל אנליטיקס הינו כלי ממנו ניתן להפיק נתונים על האתר שלנו.
כל אדם באופן פרטי, רשאי להשתמש בכלי זה, ספציפית לאתר שלו. השימוש בכלי זה הינו חינמי.

Analytics - כלי לניהול אתרים
Google Analytics

כלי ניתוח סטטיסטי מבית גוגל אשר מציג בצורה נוחה מידע רב אודות הפעילות באתר אחריו אנו עוקבים:
הרגלי גלישה, מקורות הגעה, השלמת מטרות וכו…
הכלי מציג ניתוח עמוק של האתר מכל הביטויים, כך שכל קבוצה בעלת עניין באתר יכולה למצוא את המיידע הרלוונטי לה.

למי נועד גוגל אנליטיקס?

 בעלי ומנהלי אתרים

1. על מנת לנתח תועלת מיוזמות שיווקיות.
2. ניתוח והבנה של דפוסי גלישה באתר.
3. זיהוי קהלי מטרה בעלי התועלת הרבה ביותר.

– מנהלי קמפיינים

1. מקור הגעתם של המבקרים לאחר הפעילות המבוצעת בו.
2. גורמים המגדילים את הסיכוי להמרה.
3. מהן מילות המפתח המובילות לאתר ומי מהן מגדילה המרה.
4. מהן המודעות האפקטיביות ביותר.

– אנשי תוכן

1. מהם העמודים שגורמים לנטישה.
2. מהם העמודים בהם הגולשים נשארים לפרקי זמן ממושכים.
3. מונחי חיפוש בהם אנשים משתמשים כדי למצוא את האתר.

ביקורים

מספר הפעמים שנכנסו לאתר, כאשר כל כניסה נספרת. ביקור גם יכל להיחשב סשן של 30 דקות, גולש שלא עשה כלום באתר למשך אותו זמן וחוזר, יחשב כביקור נוסף.
ביקורים יחודיים הינם הביקורים מאותו IP, הינם נספרים כמבקר אחד.
ביקורים נספרים עפ”י כניסות (כולל כל הכניסות של אותו האדם).
ביקורים ייחודיים נספרים כאשר אדם נמצא בפעם הראשונה באתר שלנו.

Bounce rate

שיעור יציאה מדף כניסה – גולשים אשר עזבו את האתר לאחר צפייה בעמוד אחד בלבד.
ביקור בעמ’ בית ויציאה = 100% Bounce rat
ביקור עמ’ בית + מעבר לצור קשר ויציאה = 50% ”
ביקור בעמ’ בית + צור קשר+ אודות = 33% ”

עלינו לצמצם כמה שיותר את ה-Bounce rat, גורם זה משפיע מאד על SEO.

מהו הבאונסרייט האופטימלי?
– תלוי באתר, ישנם אתרים של עמודי מכירה שונים הדורשים באונסטרייט נמוך, לעומת עמודי פרסומות שונים או אתרי אינטרנט עם דף בית בלבד.
30% באונסטרייט נחשב ממוצע טוב ברוב המקרים.

 

צפיות דף – בכל פעם שדף האינטרנט שלנו נצפה, הכניסה נספרת.
צפיות ייחודיות – צפיות חוזרות בדף של אותו המבקר, אינן נספרות.

דפים/ביקור – מספר הדפים הממוצע שנצפו עבור כל גולש.
כאשר החישוב הוא, דפים חלקי ביקורים.

משך ביקור ממוצע: הינו זמן הגלישה הממוצע לכל הגולשים באתר.

אחוז (%) הביקורים החדשים – מתוך סה”כ הביקורים, כמה מהם היו של מבקרים שאינן ביקרו באתר בעבר.

הגדרת מטרות

כדי להבין את התועלת שאנו מפיקים מכלי זה ומהאתר עצמו, עלינו תחילה להגדיר עבורו מטרות: כיצד נמדוד הצלחה?

מכירות : אנשים שמגיעים באתר לעמוד אישור קניה.

לייצר ליד: גולש משאיר באתר פרטי צור קשר בין אם מעמוד הקשר או בהרשמה לניוזלייטר וכדומה.

מיתוג: היכרות גדולה יותר עם המותג, חיפוש המותג.

שירות לקוחות ותמיכה: פניות מרובות לנציגי שירות, פניות רבות בצור קשר.

פלטפורמה פרסומית, אפלייט: CTR גבוה למודעות שמופיעות באתר.

 דוגמאות למיקרו המרות:

– צפייה בעמוד ספציפי.
– כניסה לאתר באמצעות עמוד ספציפי.
– שהייה ארוכה באתר.
– צפייה במס’ רב של עמודים באתר.
– לחיצה על קישור.
– סדר עמודים לגלישה.
– צפייה בסרטון.
– הגדלה של תמונה בעמוד אחר.
– הוספת מוצר לעגלת קניות.
– חיפוש.
– לשחק במשחק.
– הרשמה לניוזלטר.
– פניה/ צור קשר.
– שימוש ברשתות חברתיות (Like, Share)

ועוד….

500 גולשים נכנסים לאתר.
100 מוסיפים לסל קנייה.
20 משלימים רכישה.
5 חוזרים לגלישה חוזרת.

– עלינו לברר מדוע רק 20% השלימו רכישה מאלו שהגיעו לסל הקניה.
באמצעות כלי זה נוכל לנתח מסקנות משוק הצרכנים שלנו.
– מדוע רק 5 גולשים חזרו לגלוש שוב באתר?

  • ניתן ליצור תחת השם משתמש שלנו מספר רב של משתמשים.
  • טיפ – פתחו על כל אתר חשבון חדש, בנוסף ל-Gmail שלכם.

לאחר אישור הסכם תנאי שימוש, יתקבל קוד להטמעה. את הקוד יש לשתול ב- Head של כל האתר.
ישנן מערכות לניהול אשר אינן מאפשרות הטמעה של קוד באמצעות הדבקה, במקרים כאלה ניתן להשתמש בתוספים. דוגמה – וורדפרס.
במידה ומתקינים את האנליטיקס כתוסף, תצטרכו פשוט להדביק את קוד ה-UA שתקבלו מהאנליטיקס,בתוסף.

הגדרות נוספות

הגדרת הפעילות באתר.
גלישה באתר נמדדת בברירת מחדל במקסימום של 30 דקות ומסע פרסום תקף לכ-6 חודשים.
המשמעות- גולש שנכנס לאתר והשאיר חלון פתוח וחזר אחרי שעה, הפעילות שלו לא נספרת.
כנ”ל גולש שביצע המרה שנה אחרי שהקליק על מודעה בקמפיין.

מקורות חיפוש טבעיים:

ישנן רשימות ארוכות של מנועי חיפוש המוגרים ככאלה בתוצאות הניתוח.
במסך זה, ניתן להוסיף מנועי חיפוש בגוגל חדשות אשר יופיע במקורות גוגל חדשות.

רשימת אי הכללה של הפניות:

ישנם אתרים שפונים אלינו גולשים שאנחנו רוצים להתעלם מהם. כדי לא לשבש את הסטטיסטיקות והניתוח.
לדוגמה: ביצענו קמפיין באתר צד שלישי שאותו אנו מנתחים בנפרד ולא נרצה לערבב את הנתונים.

רשימת אי הכללה של מונחי חיפוש:

מערכת האנליטיקס מציגה לנו את מילות המפתח שגולשים חיפשו במנועי חיפוש ודרכן הגיעו לאתר. לעיתים אנו רוצים להתעלם ממילים מסויימות על מנת לקבל סטטיסטיקה נכונה.
לדוגמה: הגדרת התעלמות מחיפוש הדומיין בגוגל, או משם המותג.
מונחים שיוגדרו באיזור זה, ייספרו ככניסה ישירה ולא באמצעות חיפוש במנועי חיפוש.

מנהל המערכת:

בכל שלב ניתן לעשות שינויים באמצעות כניסה למנהל מערכת.

הגדרות נכס – כאן ניתן לקבוע הגדרות בסיסיות כמו תחום עיסוק של האתר, ברירת מחדל לתצוגה מפורטת וכדומה.

ייחוס קישור משופר – אופציה זו מאפשרת להפריד את המידע המגיע מאותו עמוד לאותו עמוד, דרך הקישורים השונים (לדוגמה באנר עליון וקישור בפוטר).
מצב משובץ מול תצוגה מלאה- הכלי מוטמע בתוך האנליטיקס או כמסך מחוצה לו.

ניהול משתמשים – כאן ניתן לקבוע הרשאות משתמש עבור מנהלי האתר ברמות הרשאה שונות.
נהל משתמשים- הוסף, ערוך או הסר משתמשים.
עריכה – ביצוע פונקציות ניהוליות כמו הוספת חשבונות, בניית מסננים וכו’…
שתף – יצירת נכסים נוספים ושיתופים תחת אותו החשבון.
קרא ונתח – אפשרות לקרוא את המידע הסטטיסטי, לפלח אותו ולהציג דוחות.

פרטי מעקב:

כאן ניתן למצוא בכל עת את קוד המעקב.
כמו כן, באמצעות מעקב אחר אתר ניתן לשייך חשבונות אחד לשני, לדוגמה:
להתייחס לאפליקציה של האתר ולאתר עצמו כאתר אחד.

שיווק מחדש:

כלי זה נועד ליצור שיווק מחדש עבור גוגל אדוורדס.
שלב ראשון: קריאת מדיניות.
שלב שני: הגדרת הפרופיל לגביו אנו מפעילים שיווק מחדש, בחירת סוג שיווק מחדש, שם, מה אורך הזמן בה גולש משתייך לרשימה, מספר הגולשים הצפויים להכנס לרשימה זו עפ”י היסטוריית האתר.
לבסוף בוחרים את חשבון האדוורדס לגביו הרשומה תהיה זמינה.

אפשרות ראשונה: כל האורחים באתר.
אפשרות שניה: אורחים שביקרו בעמוד מסויים – יש להגדיר את הURL של העמוד.
אפשרות שלישית: אורחים שביצעו המרה.
אפשרות רביעית: הגדרה שונה.

לכניסה לאתר של גוגל אנליטיקס – לחץ כאן.

לחזרה לדף הבית.