Table of Contents

פרסום באינטרנט

פרסום באינטרנט – אחד מאמצעי הפרסום והשיווק הזורחים בשנים האחרונות, ושהולכים להתבסס עוד יותר בשנת 2014, הוא השיווק במדיה.
מהסיבה שרוב אתרי האינטרנט בימינו הם ללא תשלום, והמודל העסקי של רוב האתרים באינטרנט כיום מתבסס על רווחים מפרסום בלבד, גם אתרים שתחילה אינם למטרות רווח
נגררים בסופו של יום ו”מתמסחרים” לאתר שיווקי, באמצעות הכנסת בלוגים ופרסומות שונים באתריהם.

אז מה בעצם אומר הפרסום באינטרנט, ננסה בעמוד זה לתמצת לכם את השיטות השונות של הליך הפרסום במדיה:

שיטות פרסום באינטרנט:

– חיפוש ממומן: בשיטה זו, משתמשים מנועי החיפוש, בה המפרסם משלם למנועי החיפוש על מנת להופיע (בדר”כ במקומות הראשונים) במילות החיפוש השונות שבוחר עפ”י הרלוונטיות לעסק או לשירות שהוא מציע, לרוב, יופיע עם הדגשה. בעולם המודרני, נכון לשנת 2013, Google ו-Yahoo הם מנועי החיפוש החזקים בעולם. שיטות התשלום ביאהו וגוגל שונות, כשביאהו יופיע המפרסם בדירוג עפ”י הסכום ששילם, לעומת גוגל בה המפרסם יופיע עפ”י מילות המפתח שבחר והרלוונטיות לעסק ועל מודל PPC- כשהמפרסם ישלם בעבור להקלקות דרך מנוע החיפוש. ה”חיפוש הממומן” החל בשנים האחרונות (מאז שנת 2008) והתפתח במהירות בעיקר בארה”ב, בה 40% מכלל הפרסום במדיה עובר דרך פרסום במנועי החיפוש.
– פרסום עפ”י רלוונטיות של תוכן: המפרסם מציג את מודעתו ומציע את שירותי העסק בכתבות ומאמרים הרלוונטים לתחום, לדוגמה: במאמר על האי כרתים, יפרסמו בעיקר מלונות שונים וחברות תיירות המציעות את שירותם באי. המנוע המוביל בשיווק בתוכן הינו Google Adwords.
– בנוסף לשיטות אלו, ישנם עוד שיטות פרסום המתפתחות בעולם המודרני אשר מנסות לתפוס תאוצה, כך קיימת גם שיטת “מפרסם עפ”י פרופיל” ועוד…

טכניקות לפרסום

באינטרנט:
– “באנר”: אחד מאמצעי הפרסום הפופלאריים ביותר בימינו, בשיטה זו המפרסם פונה לקהל באמצעות אנימציה, טקסט או תמונה, המופיעה באחד ממקומות הפרסום באתר. מפרסמים רבים רואים בשיטה זו לבעייתית עקב “שיעור הקלקה” נמוך יחסית.
כמובן, רצוי להתאים את הבאנר עפ”י רלוונטיות.
המלצתנו: שיטה זו מתאימה לעסק שהינו “מותג” או בעת “מבצע” אשר יכל למשוך את הלקוחות. רצוי מאד לשלם קצת יותר ולהתאים את קלוונטיות הבאנר כמה
שיותר על מנת להגיע לשיעור הקלקה גבוה.
– “פופ אפ”: מודעה מקדימה לדף האינטרנט אליו רוצה המשתמש להגיע, או, חלון נוסף הנפתח לגולש בעת טעינת העמוד, ובו פרסומת. כיום גרסאות חדשות של הדפדפנים מאפשרות חסימה למודעות אלו.
המלצתנו: שיטת פרסום זו, מעכבת ו”מציקה” ללקוח, הסיכוי שלקוח באמת יתעניין במודעה “שנפתחת ללא רצונו” נמוך מאד, בעוד המפרסם משלם על כל חשיפה ופתיחה של חלון הפרסומת. מאד לא מומלץ!
– מודעה קטנה: פרסומת קטנה המוצגת בשולי הדף, מפרסמת באמצעות מס’ מילים מושכות ומתמצתות את כוונת הפרסום, המודעה בעצם מעבירה את הלקוח בעת הקלקלתו לאתר ולעמוד הנחיתה של המפרסם. שיטה זו התפתחה בשנים האחרונות, כאשר גוגל הכניסה אותה לשימוש.
– קישור ממומן: כפי שדיברנו בתחילת העמוד, כאשר המפרסם רוצה להתמקד בקידום באמצעות תוצאות החיפוש, במידה והלקוח יחפש במנוע החיפוש “טיסות לאילת”, חברות כמו “אלעל”, “איסתא” וכדומה, יופיעו ככל הנראה ראשונות בחיפוש על מנת לתת את המענה הראשוני ללקוח.

פרסום אתרים

החלטת סוף סוף “להתמערב” ולהפתח לשיטת פרסום חדשה שלא הכרת ב20 שנה האחרונות בו העסק של דפק כמו שצריך, ככל הנראה הסיבה שהחלטת לערב את נושא הפרסום במדיה, נבע מכך שהמתחרים התחילו לפרוח באמצעות האינטרנט.
אז מה עושים? שילמת לאדם שיבנה לך את האתר, מבלי לדעת שבחרות כמו Wix ותוכנות כמו LiveCity יכולת לעשות את זה בחינם. כמה לא אופייני לישראלים לא להגיד לך את זה, ולדוג אותך כבר בתחילת הדרך.
לא נורא, מעכשיו תדע שמאות תבניות מחכות לך, ורק תבחר את מה שמתאים לך, בקניית אחסון ודומיין שלא אמור לעלות יותר מ300 ש”ח לשנה.
אז מה זה אומר בעצם “פרסום אתרים” ואיך בדיוק העסק שלך משתלב לכל הבלאגן הזה?
בוא וניישר קו רגע, עם כל החוויה שבדבר, וכל זה שאתה לומד כאן דבר חדש לגמרי וזה דווקא נחמד, הגעת לכל הבלאגן הזה על מנת להרוויח כסף. בוא נצא מנקודת הנחה שפורטל כמו “ואללה” או “נענע” זאת לא המטרה שלך.
אתה עובד עפ”י חשיפות, פניות ובסופו של יום אתה מקווה למכירות.
כפי שראית בדף הראשי (אם לא דילגת עליו), יש לך את האפשרות להגיע כבר בשעה הקרובה לתוצאה הראשונה – באמצעות קידום ממומן שתשלם עפ”י קליק. מאחר שאתה לא כאן על מנת להביא “מכה חד פעמית” ולברוח, מוטב שבאמת תקח מקדם אתרים שיכוון אותך ויסביר לך בדיוק
מה הם ההליכים לקידום אורגני, שבו המטרה, להופיע בתוצאות הראשונות (אחרי התוצאות הממומנות) ולהישאר שם לאורך זמן. לא סתם אומרים ש- SEO זה היי טק, ואם לא שמעת על זה, אתה תרגיש את זה ב-10 לחודש כאשר תצטרך לשלם למי שמקדם לך את האתר.
אז בוא תהיה הגיוני, אין פה קיצורים ואין פה הנחות, מהסיבה שאתה מנהל עסק ואין לך את הזמן לקרוא את כל המאמרים והכתבות שמתפרסמות באתר של פאבל או מקדמי אתרים אחרים שלא שמעת עליהם בחיים, אין מנוס מהתשלום למקדם. המינימום, בתור אחד שמשלם, תבקש לדעת! ידע זה כוח.
המקדם, זקוק לעבודה של כמה חודשים, והגיוני לגמרי שגם אחרי 4 חודשים אתה לא תמצא את עצמך בעמודים הראשונים, הכל תלוי לתחום ולמתחרים שלך בענף. על מנת שלא ימרח אותך, אציג בפניך את הסדר של הפעולות, אותן תבקש ממנו להציג לך מדי חודש ותוכל לעקוב באמצעות חיפוש העסק שלך במנועי החיפוש בתוצאות המקדם. מלבד העבודה בתוך האתר, המפרסם עובד המון “מחוץ לאתר”, כותב או קונה מאמרים ומפרסם אותם בפורומים ואתרים רלוונטיים שונים, זה למשל, דבר שתוכל ללמוד לעשות, כי מי כמוך מכיר את מה שאתה מוכר?
לאחר חצי שנה של עבודה, מלבד אחזקה ועדכון האתר שלך, שתוכל ללמוד במידה והעסק שלך הוא לא אלכוהול או מוסך, כל שנשאר לך הוא “להביא קישורים” הביתה, לכתובת שלך, לעסק שלך!

האתרים הפופלאריים ביותר בישראל

אם כבר יוצא לנו לדבר על פרסום ושיווק.
מהם האתרים הפופלאריים ביותר בישראל?
אילו עיתונים מובילים במהדורת האינטרנט שלהם?
מהם האתרים הנצפים ביותר בעולם?
ומה זה דירוג אלקסה?