אסטרטגיית 4P’s היא חלק מהתמהיל השיווקי. המטרה העיקרית של איש השיווק היא ליצור ולתכנן פעילויות מגוונות ובאמצעותן להעביר את המסר השיווקי ללקוח הפוטנציאלי. אסטרטגיית 4P’s ככן שמה, מורכבת מארבעה שלבים שונים. שלב זה מזוהה עם האות P בשפה האנגלית בשל תחילת שמן של המילים ( Product, Price, Place, Promotion).
- מוצר – השלב הראשוני הוא להגדיר את המוצר. בשלב זה עלינו לבחור במגוון שנעניק ללקוחות מהמוצר, באיכויות השונות, בתפקוד המוצג, הדגמים והשירותים השונים. בשלב זה נעניק למוצר שם מותג שבו יזוהה.
- מחיר/ המחרה – בשלב השני נעניק למוצר ערך כלכלי ונקבע את הפרמיות השונות ואופן התמחור של המוצר. ניתן לחשוב על אפשרויות הנחה, תשלום והלוואות שונות.
- הפצה – בשלב השלישי נחשוב על ערוצי ההפצה השונים בהם נפעל. המטרה היא לחשוף את המוצר בפני כמה שיותר לקוחות. יש לחשב את המלאי ואופן השינוע בתהליך כיסוי השוק. בשלב זה נתייחס גם לשטחי האחסון של המקום.
- קידום/תקשורת שיווקית – השלב האחרון מתייחס לפרסום וליחסי הציבור של המוצר. בשלב זה נחשוב על דרך לקדם את מכירות המוצר ואופן הפנייה האישית ללקוחות.
מרכיבים נוספים בתמהיל השיווקי מתחילים גם הם באות P באנגלית.
People – שיטת העבודה של העובדים והכשרתם.
Process – תהליך הזרימה של הניהול השיווקי.
Physical Evidence.