אי אפשר להתעלם מכך שיותר ויותר גולשים עושים שימוש במכשירים ניידים כדי למצוא את מבוקשם ברשת, לבצע רכישות, למצוא הנחיות הגעה וכד’. אתר למחשב נייח, אשר נחשב בעבר הלא-מאד-רחוק כאמצעי שיווק מעולה, הפך למשהו המדורג הרבה מתחת לדרישות הסף התדמיתיות של הניראות הנדרשת ברשת. כאשר מדובר בארגון או בית עסק, אשר חייב לשמר תדמית ציבורית מסוימת, נדרשת הרחבת זווית הראיה והתאמתה לנתונים, גם במידה ובית העסק איננו עושה באתרו שימוש נוסף (כחנות וירטואלית, דף נחיתה לאיסוף לידים וכד’).
הפגנת הנוכחות הראויה ברשת יכולה להיווצר דרך פיתוח תוכנה מותאמת למובייל (אפליקציה להורדה), בניית אתר רספונסיבי (המזהה את סוג המכשיר ומתאים את עצמו לתצוגה הספציפית) או בניית גרסת מובייל לאתר (אשר זהה לזה המיועד למחשבים הנייחים, אבל מותאמת לטלפונים סלולאריים בלבד ולא למכשירים ניידים אחרים).
לכל אחת משלוש האופציות, כמו בתחומים אחרים, יתרונות וחסרונות משלה, וכדאיותה משתנה מבית עסק אחד למשנהו, לפי הספציפיקציה של בית העסק וקהל היעד שלו:
יתרונות פיתוח תוכנה מותאמת לניידים (אפליקציה להורדה)
אפליקציות למובייל חייבות להתאים לפלטפורמות הנפוצות כיום (iOS ואנדרואיד), לכן, צריכות להיות מפותחות לפחות בשתי גרסאות, דבר המייקר את העלויות הכרוכות בהן. אולם, את הפער הנוצר כתוצאה מהעלויות, סוגרים חווית משתמש משופרת ופיצ’רים מיוחדים, אשר עושים שימוש בתכונות הטלפון הסלולארי (כשירותי מיקום, חיבור למצלמה וכד’) בצורה מוטמעת ואינטואיטיבית, אשר איננה דורשת מהמשתמש מעבר בין אפליקציות ויישומים שונים המותקנים או מובנים בטלפון הנייד. אם אתם פונים לקהל צעיר, או כזה השולט ברזי הטכנולוגיות המוביליות השונות – אפליקציה תתאים לכם.
יתרונות אתר עסקי (רספונסיבי או מותאם מובייל בלבד)
היות ומדובר בעקרון דומה, כרכנו את שני סוגי האתרים יחד. מבחינת עדכון גרסאות לאתר ישנו יתרון גדול על פני אפליקציה, מאחר ואפליקציות מגיעות למכשירים הניידים שלנו על ידי הורדה מ-Google Play או AppStore (תלוי בסוג מערכת ההפעלה במכשיר). העלאה של אפליקציה לאחת מחנויות היישומים הינו תהליך שאורך זמן ומותנה בעמידה בקריטריונים האינדיווידואליים של כל אחת מחנויות היישומים. גם בתחום הקידום במנועי החיפוש זוכה אתר בנקודות זכות אתר שאפליקציה איננה זוכה לה, מאחר והיא איננה מאונדקסת ומדורגת על ידי מנועים. אתר יעניק לכם חשיפה במידה ואתם פונים לקהל שהורדת אפליקציות והתקנתן אינן פעולות שיצליחו לבצע בקלות, או שדירוג במנועי החיפוש חשוב לכם – אתר יבצע את המשימה על הצד הטוב ביותר עבורכם.
לסיכום:
מאז שינויי האלוגריתמים האחרונים שהכניסה גוגל, אתר “רגיל”, המיועד לגישה וגלישה ממחשבים נייחים, כבר איננו נחשב למשהו ששווה התייחסות, ולכן, ניתן למצוא אותו רק אצל בתי עסק בודדים שנותרו מאחור מבחינת גיבוש אסטרטגיה שיווקית יעילה. שלוש גישות הניראות האחרות יכולות להתאים לסוגי בתי עסק שונים הפונים לפלחי שוק שונים. ההחלטה על הגישה המתאימה לכם יכולה ליצור את ההבדלים ברמת החשיפה שמקבל בית העסק שלכם וברמת ההצלחה שלכם להגיע אל הלקוחות המתאימים לכם.