Table of Contents

ביג דאטה – איך העולם של ביג דאטה קשור לקידום אתרים

שני תחומים התפתחו כמעט במקביל בעשרים השנה האחרונות, האחד הוא התחום של קידום אתרים, השני הוא התחום של ביג דאטה. שניהם לכאורה לא קשורים זה לזה, אך כמו בלא מעט מקרים בהם יש איסוף מידע, הרי שניתן לחבר את שני העולמות ביחד וליהנות מאפקטיביות גבוהה יותר בתהליך העבודה.

כידוע, תהליך של קידום אתרים, SEO, כולל אינספור פריטי מידע ונתונים. מדובר בנתונים מספריים אשר נאספים מגוגל אנליטיקס, תוכנות שבוחנות דירוגים של ביטויים במנועי חיפוש, מידע ונתונים על קישורים נכנסים ויוצאים ועוד. כל המידע הנ”ל מהווה בסיס לתוכנית הקידום לטווח קצר וארוך, וכן המידע והנתונים השונים, מאפשרים להציג בפני הלקוחות דו”חות מפורטים אודות ההתקדמות בתהליך הקידום ועוד.

מערכות ביג דאטה מאפשרות לבתי עסק ובפרט למקדמי אתרים, לאסוף את הנתונים, להפיק מתוכו מידע נוסף, לסדר אותו, לקטלג ולהפיק ממנו תועלות שונות. חברות בינוניות וגדולות משתמשות במערכות שונות של ביג דאטה, מתוך הבנה שזו הדרך היחידה שהן יכולות להתמודד עם המידע הרב שהן צוברות במהלך הזמן. כידוע חברות בכל תחום שהוא, ובוודאי בתחום של קידום אתרים, מפיקות מידע מגורמים שונים מתוך כוונה להשתמש בו לצרכים מגוונים. אלמלא תוכנות שמאפשרות להן לסדר את המידע, לקטלג אותו, ולאחר מכן להפיק ממנו דו”חות וניתוחים כפי שהן צריכות, הרי שמידע רב ייקבר, יילך לאיבוד או לא יקבל את תשומת הלב שיש לתת לו.

 

כיצד מקדם אתרים יכול להשתמש במערכות ביג דאטה בצורה חכמה

כל מקדם אתרים מנוסה יודע, שאחד האמצעים הטובים ביותר לקדם אתר, היא באמצעות דו”חות שבוחנות מגמות בתהליך הקידום. אי אפשר להגיע מנקודה א’ לנקודה ב’, בלי לדעת מה המגמה של האתר. ניתן להבחין בה באמצעות ניתוח מעמיק של מידע, הרגלי גלישה של מבקרים באתר, עמודים נצפים, נתונים דמוגרפיים על גולשים, מיקומים במנוע חיפוש ועוד. כל אחד מהפרטים הנ”ל צריך להיות בתוך המערכת של ביג דאטה, על פי הנושא, תאריך, בתעדוף מסוים.

מקדם אתרים יכול לשלוף את המידע ולבחון את המגמה, הוא יכול לעשות את זה על פי אותם גורמים שהצגנו או באמצעות בדיקה של כל גורם בנפרד. רק אחרי שיהיו לו כל הנתונים והוא יבצע ניתוח שלהם, הוא יוכל להסיק מסקנות, ואז לקבל החלטה בצורה מושכלת.

מקדם אתרים חכם, ישתמש בנתונים שהוא אוסף אחת לכמה זמן בשביל ליצור תוכנית עבודה, בשביל לבחון אותם כל מספר חודשים אל מול נתונים חדשים וכך הוא יוכל לדעת האם התוכנית עובדת או שמא יש צורך לרענן אותה. כמובן שעל הנתונים הקיימים יש לבחון מגמות של שינויים חיצוניים, כגון עדכונים של גוגל, כך ניתן להגיע לתוצאות איכותיות לגבי השאלה, האם תוכנית הקידום אכן טובה או שיש צורך לשנות אותה.