ישנם גורמים רבים ותהליכים שיש לבצע על מנת לקדם את אתר האינטרנט שלנו ולהוביל כמה שיותר גולשים לאתר. מדי שנה (בערך), חברת Google עורכת עדכון (לדוגמה: פינגווין, פנדה) שמשנה מעט את חשיבות כל גורם בתהליך קידום האתר.
המטרה העיקרית של מנוע החיפוש של Google היא להציג בפני הגולשים את התוצאות הרלוונטיות ביותר למילות המפתח שהזין. ככל שהתוכן רלוונטי יותר ואתר האינטרנט מקבל יותר “המלצות” לפי גוגל (קישורים לאתר), כך מנוע החיפוש של Google מעריך יותר את האתר ומעלה אותו בתוצאות הראשונות של החיפוש.
ישנם גורמים רבים הקובעים את דירוג האתר על פי מנוע החיפוש של Google. מדי שנה נוספים גורמים נוספים המשפיעים על תהליך הקידום, אך הגורמים שלעולם יהוו מדד הם:
ותק- הותק של הדומיין, הוא גורם משפיע מאד על תהליך קידום אתר האינטרנט. מנוע החיפוש של Google מתייחס לאתרים עם ותק, כאתרים מבוססים יותר, עם ניסיון.
תוכן – הכלי החזק ביותר לתהליך קידום אתר האינטרנט. ככל שיש לנו יותר תוכן באתר (תוכן רלוונטי לנושא האתר שלנו), כך מנוע החיפוש של Google רואה באתר כתוצאה ראויה להציג ללקוח המחפש מענה לשאילתות החיפוש שמזין. בנוסף, באמצעות הרבה תוכן ומלל באתר האינטרנט שלנו שנכתב למטרות קידום, הסיכוי שלנו “לפגוע” בביטויים “זנב ארוך” הוא גדול יותר.
רשתות חברתיות – גורם נוסף שנכנס בשנים האחרונות לזירת קידום האתרים, הוא הקישורים מהרשתות החברתיות השונות. ככל שהתנועה לאתר האינטרנט שלנו מגיעה דרך הרשתות החברתיות, מנוע החיפוש של Google רואה את האתר כפופולרי בקרב הגולשים השונים באינטרנט. יש להשקיע הרבה ברשת החברתית של חברת גוגל : Google Plus.
תהליך סריקה ואינדוקס מהיר של האתר – ככל שאתר האינטרנט שלנו יעלה מהר וזמן הטעינה יקטן בעמודים השונים באתר, כך מנוע החיפוש של גוגל יסרוק את אתר האינטרנט שלנו לעיתים קרובות יותר. הגורמים המשפיעים על זמן טעינת האתר הם בין היתר: חברת האחסון, מערכת לניהול התוכן והוידג’טים השונים שאנו מוסיפים לאתר האינטרנט שלנו.
קישורים חיצוניים – מנועי החיפוש מתייחסים לקישורים חיצוניים המובילים לאתר האינטרנט שלנו כ”המלצות” על האתר. ככל שבאתר האינטרנט ממנו נוציא את הקישור ונפנה אותו לאתר שלנו יהיה יותר תנועה, כך הקישור יועיל יותר לתהליך הקידום. כמובן, יש חשיבות רבה למיקום ממנו מוציאים את הקישור.