מילות מפתח
השלב ההתחלתי והקריטי בשלבי בניית האתר הינו השלב בו עליכם לבחור מילות מפתח באתר האינטרנט שלכם.
שלב זה חשוב הן מבחינת קידום האתר והן מבחינת חווית המשתמש והשירותים שהינכם מציעים לגולשים באתר האינטרנט שלכם. מילות המפתח אשר תבחרו ותמקמו על פי ההירככיה באתר, יסבירו למעשה למנוע החיפוש באילו ביטויים אתר האינטרנט שלכם מתמקד ומהו הנושא המרכזי של האתר. שלב תכנון מילות המפתח, הינו קריטי ומשפיע מאד גם על הליך הקידום של האתר וגם על הליך חווית המשתמש בפני הגולשים בו.
כלי מילות מפתח
אז מהו למעשה כלי מילות מפתח? כאשר אנו מעוניינים לבנות אתר אינטרנט עם פלטפורמה קידומית במנועי החיפוש, במידה והאתר פונה לקהל בארץ, עלינו להתמקד בעיקר בקידום האתר במנוע החיפוש של חברת גוגל.
כחלק משירותיה של חברת גוגל והניסיונות שלה להפיץ את שירותי Google Adwords, הקימה החברה “כלי לתכנון מילות מפתח” שמטרתו לעזור למנהלי הקמפיינים בגוגל אדוורדס לכוון את מסע הפרסום שלהם עפ”י התחרות שיש בשוק, נפח החיפוש למילות המפתח השונות והצעת המחיר על כל ביטויי במסע הפרסום. כלי לתכנון מילות המפתח ניתן בחינם בשירותיה של גוגל, וכל שצריך הוא חשבון בגוגל (חשבון Gmail) וכך תוכלו למעשה להתחיל את מסע הפרסום שלכם, בין אם הינכם מעוניינים בגוגל אדוורדס או בקידום אורגני.
איך נכנסים לכלי לתכנון מילות מפתח?
לאחר שפתחתם חשבון בGmail ולמעשה הינכם לקוחות בGoogle, כל שעליכם לעשות הוא לכתוב במנוע החיפוש “כלי לתכנון מילות מפתח” ולהתחבר לחשבון Google Adwords. תוכלו להכנס לאתר גם דרךהקישור הבא.
לאחר שנכנסתם לכלי, תוכלו לרשום את מילות המפתח השונות שלגביהן הינכם מעוניינים במידע לגבי נפח החיפוש, יש להפריד את מילות המפתח באמצעות פסיק או Enter. תוכלו לסנן חלק ממילות המפתח, לסמן מילות מפתח שליליות, לבחור באיזה מנוע חיפוש של גוגל הינכם מעוניינים בתוצאות ועוד באפשרויות העומדות לפניכם.
לאחר מכן, לחצו על “קבל רעיונות”.
את תוצאות ה”כלי לתכנון מילות המפתח” תקבלו במספר דרכים, הראשונה היא לקבוצת רעיונות של מילות מפתח, אופציה זו מתאימה למעוניינים לפרסם בגוגל אדוורדס. חברת גוגל הכינה עבורם מספר מילות מפתח המתאימות למילות המפתח שהזינו, וזוהי למעשה הצעה לתהליך פרסום בגוגל של העסק שלך, כפי ששמתם לב, באפשרות הלקוח להזין את עמוד הנחיתה (אתר האינטרנט) שלו, וכך לקבל למעשה התאמה לגבי מילות המפתח שלו.
האופציה השניה, היא קבלת “רעיונות למילות מפתח”.
לאדם המעוניין להשתמש במידע לגבי בניית ההירככיה של אתר האינטרנט שלו או לגבי תקיפת מילות מפתח כחלק מתהליך הקידום של האתר שלו, אנו מציעים להתמקד באופציה זו. באופציה זו, תקבלו את התוצאות לגבי מחקר מילות המפתח שהזנתם בתוספת לתוצאות ביטויים אשר יכולים להתאים לכם. לכל תוצאה, תוכלו לקבל את המידע לגבי נפח החיפוש, התחרות, ההצעה של הפרסום בגוגל אדוורדס ושיעור ההופעות של המודעה.
במידה והינכם מעוניינים לבנות את אתר האינטרנט שלכם עפ”י נפחי החיפוש והתחרויות של מילות המפתח (שלב הכרחי בתהליך קידום אתר אינטרנט) אנו ממליצים ללחוץ על כפתור “הורד” ולהוריד את טבלת כל ההצעות של גוגל לגבי מילות המפתח לקובץ של Excel על מנת לחקור את הנושא לעומק.
השלב הבא, הוא בניית היררכיה לאתר האינטרנט שלכם.