הטכנולוגיה התפתחה, מערכות ניהול תוכן רבות, מאפשרות לכל אחד היום לבנות אתר אינטרנט בקלות, ואפילו מדריכים שונים לצורך קידום אתרים או כתיבה שיווקית, ניתן להוריד היום בחינם ולקרוא במגוון הבלוגים והפורומים השונים ברשת. בעולם בו הכל ניתן לגולשי האינטרנט בחינם, ומה שלא, מאפשר לרוב “תקופת התנסות” – אנשים רבים מנסים להבין “מאיפה הכסף?”…
קודם כל, נעבור על כמה עובדות בסיסיות: אף אחד היום לא עובד בחינם. ישנם מעט מאד אתרי אינטרנט של חובבנים ובלוגים שונים ברחבי הרשת שאין להם מודל עסקי או חזון להרוויח כסף ממנו – לרוב, האתרים האלו שייכים ל”מתייאשים” ואינם שורדים יותר משנתיים…
על מנת שנבין את הפוטנציאל הטמון בכל הפלטפורמות השונות באינטרנט, נזכר בכמה חברות שעשו קפיצה משמעותית ביותר
בעשור האחרון : Google, Facebook, Amazon וניקח כמובן גם לדוגמה גם פורטל חדשות פופולרי כמו Yahoo. כל אחת מהחברות שהזכרנו מכניסה מדי חודש עשרות ועד מאות מיליוני דולרים, בזכות הפופולריות של אתר האינטרנט ושימוש הגולשים. בין אם מדובר במנוע חיפוש שמרוויח מהפרסומות ומקידום המודעות השונות, ברשת החברתית שמרוויחה מפלטפורמת הפרסום, לאתר המכירה שלוקח עמלות או לפורטל שמתפרנס מפרסומות – החזון של כל אתר אינטרנט הוא להביא רווחים, וזו הדרך שצריכה להנחות את דרכי הפעולה שלכם…
איך להרוויח כסף מאתר אינטרנט
ישנם מספר דרכים מרכזיות עליהן אתם יכולים לבסס את המודל של אתר האינטרנט שלכם וחזון שאליו אתם צריכים לשאוף להגיע ביום מן הימים:
אתרי תוכן – אחוז גבוהה ביותר מאתרי האינטרנט ברשת נכלל לקבוצת “אתרי התוכן”. בין האתרים השונים, אפשר לכלול את אתרי החדשות, האתרים מהם אתם מתעדכנים בנושאים האהובים עליכם, הפורומים השונים והבלוגים ברחבי הרשת. מטרת אתרי התוכן היא למשוך קהל גולשים קבוע. באמצעות ניוזלטר, רשימות תפוצה וקידום ביטויים באופן אורגני, תוכלו לצבור קהל גולשים קבוע ולהזרים תנועה לאתר האינטרנט שלכם. משם, הדרך לעשות כסף פשוטה יחסית. אתם יכולים לפרסם אצלכם באתר מוצרים מהתחומים השונים של האתר, לעשות תוכניות שותפים או למכור קישורים.
אתרי מכירה – כולנו מכירים את אתר Ebay ומעטים מאיתנו אינו רכשו אי פעם מוצר מסוים דרך האתר. אתרי מכירות, מציעים את “זירת התיווך” לצרכנים ולחברות השונות (או האנשים הפרטיים) המעוניינים למכור את המוצרים השונים. באמצעות עמלות על מכירות, פרסומים ועוד אתרי המכירות מתקיימים, ומרוויחים לא רע.
כתוצאה מכך שכל אדם פשוט יכל לבנות חנות אינטרנטית לעסק שלו, עסקים רבים פנו לאינטרנט והחלו למכור את המוצרים השונים דרך האתר.
שיווק – אנו נתקלים לא מעט באתרי אינטרנט שיווקיים. אתרים בהם מפרסמים מוצרים שונים של חברה וממתגים אותה רק שלא קיימת האפשרות לרכוש את המוצרים השונים דרך האתר. לרוב, המטרה של האתרים האלו הוא הפרסום, וככל הנראה הם מתכננים חזון דיגיטלי שיוביל למכירות.
תדמית – 35% מהעסקים בינוניים והגדולים, בנו אתר אינטרנט על מנת להציג מאין “כרטיס ביקור” לעסק שלהם שישרת את לקוחותיהם לתמיכה, מידע על שירותים, מידע על מוצרים, שעות פעילות וכל המידע הכללי על העסק. האתרים האלו כמובן מובילים בסופו של דבר למכירה (במידה ומקודמים).