Table of Contents

נטוורקינג

עולם הנטוורקינג (Business Networking) הוא ללא ספק הדבר הכי חם בקרב חברות ההייטק ברחבי העולם. מזה שנים, שקשרים עסקיים היו בראש מעיינותיהם של מנכ”לים ובעלי חברות שונות ובחברות המובילות מועסקים אנשים שמטרתם להופיע במפגשים החברתיים השונים, לשווק את החברה וליצור קשרים עסקיים כאלו ואחרים שיובילו לשיתופי פעולה של החברה עם  חברות שונות ברחבי העולם. הנטוורקינג נקרא בעברית יפה, “רישות עסקי” ונחשב למעשה לגישה שיווקית שמטרתה ליצור רשתות חברתיות והזדמנויות עסקיות.

במהדורה האחרונה של מגזין The Marker (ינואר 2015) נכתב על הדרכים ליצור “רישות עסקי” בקרב נשות העסקים הישראליות. נטוורקינג בעולם ההייטק בישראלבעמודים השונים נכתוב על דרכי יצירת רשת עסקית חברתית, טיפים שונים לרישות עסקי, שימוש ברשתות החברתיות לרישות עסקי ו”מדריך מהשטח” שלמדנו על בשרנו במהלך הקמת החברה שלנו.

לגולשי האתר שנקלעו לראשונה במילה “נטוורקינג” נציג בקצרה את היתרונות שבשיטת שיווק זו:

  • עלויות שיטת הנטוורקינגזולות במיוחד: מעבר לעובדה שיש לשלוח את “הבנאדם הנכון למקום הנכון ובזמן הנכון”, שיטה זו זולה במיוחד ועשויה להביא לשיווק העסק בקרב קהל אוכלוסייה מפולח ורלוונטי לחברה. בעוד חברות משקיעות הון על פרסום ושיווק בדרכי המדיה השונות וזרועות הפרסום של החברה, גישת הנטוורקינג פועל בעיקר על פרסום מצומצם שמופנה לאנשים הנכונים.
  • יחסי ציבור בשיטת “נטוורקינג”: הדרך היחידה להגיע לתודעתן של חברות ענק מבלי לעשות סטארטאפ היא דרך נטוורקינג. יצירת קשרים חברתיים עשויה להוביל לקשרים עסקיים ולפתוח הזדמנויות שונות בפני בעלי עסקים.
  • לקוחות נאמנים: כאשר הקשרים החברתיים הדוקים, כך יהיו גם הקשרים העסקיים. חברה שיוצרת לעצמה קשרים חברתיים בקרב לקוחותיה, תזכה בלקוחות נאמנים.
  • מחירים מיוחדים: קשרים חברתיים מובילים גם להנחות. יצירת קשרים בקרב מנהלי חברות יוצרת הזדמנויות עסקיות והוזלה במחירי השירותים השונים של החברות.