אם ברצוננו לבצע פרסום במובייל, “Mobile Marketing”, עלינו להכיר את הטרנדים החמים בתעשיה, להכיר את פעילויות העוגן בפרסום במובייל, אופי העבודה ולמי זה מתאים.
לפני שנתחיל לדבר על הטרנדים החמים בתעשייה,
למה בעצם להתאמץ ולהשקיע ב- פרסום במובייל?
- הדבר החשוב ביותר: במהלך השנה הקרובה (2015-2016) מספר הגולשים במובייל יעבור את מספר הגולשים במחשב האישי.
- ניתן להשתלב בחיי היום-יום של הצרכנים, ניתן לקרוא לזה חדירה “מאושרת” למכשירו האישי של הצרכנים שלנו.
- רמת הקשב במכשיר הנייד גבוהה פי כמה מבשאר אמצעי המדיה!
- ניתן להשתמש ב- “GPS” ולבצע פרסום במובייל – מבוסס מיקום. סיכויי ההצלחה גדלים משמעותית.
- (בהמשך לסעיף הקודם) ניתן ממש לשנע צרכנים על מנת לקנות את המוצר שלנו, פיסית – לדוגמא, אתה נכנס לקניון בתל אביב ומקבל הודעה כי ממש עכשיו, Idigital מבצעת Sale לא-נורמאלי על המחשבים החדשים של אפל.
- ניתן לבצע מדידה אפקטיבית – מדידה כזו שלא ניתן לבצע באף אמצעי מדיה אחר.
פעילויות חשובות פרסום במובייל
- שימוש בהצעות מכר שונות, בקופונים. קיימת היכולת למדוד כמה צרכנים השתמשו בקופונים, ניתן לשנע את הצרכנים בכדי לקנות.
- Click2call– קרה לכם שחיפשתם “פיצה בתל אביב” בגוגל (בסלולרי) והופיע כפתור “התקשר”? זה. קל יותר היום לגרום לצרכן פשוט לצלצל אלינו, הכפתור שם, זמין ונגיש – הצרכן צריך רק ללחוץ והוא http://mako.co.il/מדבר עם נציג\מוכרן\מזכירה.
- ניתן לאסוף נתונים על הלקוחות שלך, אם אנחנו לדוגמא עובדים בעלית והצרכנים שלנו הורידו אפליקצייה של קפה שחור – נוכל לאסוף עליהם נתונים (כמובן בצורה חוקית, סקרים, שאלונים וכו’) ולדעת בדיוק מי הלקוחות שלנו, מה חתך הגילאים, המיקום הגאוגרפי .
טרנדים ב- פרסום במובייל
- כמות גדולה, מבחר, ריבוי של יצרני מכשירים, פלטפורמות, יש לפתח אפליקציה ולהתאים את הפרסום במובייל כך שיתאים לכל הפלטפורמות והמכשירים. (אנדרויד, אפל.. )
- Social– פעילות חברתית תעצים את פעילות ה- פרסום במובייל.
- יש לייצר תוכן ייעודי למובייל, לגוון את התוכן, לגרום לצרכן להבין שבמובייל יש לו חומרי קריאה, הצעות מכר וקופונים שהוא ימצא רק שם
- העצמת נקודת המכירה – ניתן היום, באמצעות ה- GPS למנף מכירות בנקודות המכירה.
- חשוב יותר מספר ה- UV (משתמשים ייחודיים) מאשר כמות ההורדות.