Table of Contents

קידום אתרים – שקיפות כלכלית

ענף קידום האתרים מתפתח בצורה משמעותית בשנים האחרונות. עשרות חברות המציעות שירותי אחסון, אינטרנט, פרסום ועוד מציעות מגוון רחב של חבילות קידום אתרים. במי כדאי לבחור? את זה תצטרכו להחליט לבד, אנחנו רק ממליצים להיזהר ממספר חברות…

על מנת להבין מהו תהליך קידום האתרים, נפרט לפניכם את ההוצאות השונות של חברות קידום האתרים. כל חברת קידום אתרים מכובדת, מחזיקה בין שורותיה: מקדמי אתרים, מעצבים גרפיים, כותבי תוכן, בוני אתרים ולעיתים גם מתכנתים שונים. ישנם אנשים עצמאיים המציעים שירותי קידום אתרים ונעזרים באתרי מיקור חוץ שונים על מנת לבצע עבודות גרפיות או כל הקשור.

עם השנים יצא לי לעבוד בחברות קידום אתרים שמציעות שירותי אחסון, בניית אתר, לוגו, גרפיקות, קידום “מסיבי” ועוד במחיר של 300-400 ש”ח בחודש. בעלי עסקים, אל תתלהבו מאתר יפה או מספר מאמרים שיווקיים. בסופו של יום לעמוד הראשון בביטויים תחרותיים לא תגיעו גם עוד 7 שנים. זכרו, המטרה היא למדוד את כמות הפניות וההמרות – עסקאות שנסגרות דרך אתר האינטרנט.

הוצאות החברה:

על מנת להבין באמת מהם ההוצאות, נפרק את כל השירותים השונים לגורמים..

Image courtesy of Mister GC at FreeDigitalPhotos.net
Image courtesy of Mister GC at FreeDigitalPhotos.net

בניית האתר: ככל הנראה חברות קידום האתרים יציעו לכם אתר וורדפרס. על מנת לבנות אתרים מזה שנים שאין צורך להתעסק עם שפת תכנות כזו או אחרת ולהסתבך יותר מדי. בוורדפרס ניתן לרכוש תבניות (וישנן תבניות חינמיות). ככל הנראה החברה שתבנה לכם את אתר האינטרנט משתמשת בתבנית קבועה שרכשו אותה למספר בלתי מוגבל של אתרים ופשוט מעצבת בעזרת תמונות את האתר לכל לקוח על פי אופי השירותים של החברה. לצורך העניין, ישנן מגוון תבניות וורדפרס שניתן לרכוש ב150$ מספר בלתי מוגבל של שימוש בהם.
תמונות: תעשיית התמונות באינטרנט מגלגלת מיליוני דולרים מדי שנה. לכל תמונה שתעלו לאתר האינטרנט תצטרכו רישיון ותצטרכו להימנע מפגיעה בזכויות יוצרים. ShutterStock הינו האתר הפופולרי ביותר בעולם. מחיר תמונה במידה ועושים מנוי חודשי נע סביב 0.4-1.2 דולר לתמונה. ישנם מגוון אתרים בהם ניתן להשתמש בתמונות עבור קרדיט באתר.
כתיבה שיווקית/ כתיבת תוכן: מעבר לעובדה שחברות קידום אתרים מחזיקות כותבי תוכן ברמה בינונית ומטה שפשוט לא מצאו עבודה בשום מקום אחר, תהיו בטוחים שהרבה מחשבה על התוכן הקידומי שלכם והכשרה מטורפת הם לא עברו לפני. מחיר מאמר קידומי מאתרי מיקור חוץ מתחיל מ-20 ש”ח ועולה בהתאם לרמה ולאיכות המאמרים. כמה משקיעים באתרים שלכם? את זה כבר תנחשו לבד. 10 מאמרים בתוך האתר, 10 מאמרים מחוץ לאתר. זוהי הנוסחה של חברות קידום האתרים השונות.
קישורים: למבנה קישורים יש חשיבות גדולה מאד בתהליך הקידום של אתר האינטרנט. רוב חברות קידום האתרים, מוציאות קישורים מאתרים חינמיים (אתרי מאמרים) ובנוסף מוציאות קישורים שונים מאתרים שבראשותם.
אחסון: חברות קידום אתרים מציעות אחסון בחינם כביכל. להחזיק שרת בימינו אינו סיפור גדול. אחסון לאתר האינטרנט התדמיתי לעסק שלכם יעלה לכם עד 25 ש”ח לחודש במקרה ותרכשו זאת בנפרד.
עיצוב גרפי: כמעט בכל חברת קידום אתרים יש מעצבת גרפי שעובדת על העבודות השונות ללקוחות החברה. לוגו לעסק, סליידרים באתר ווידג’טים שונים, תוכלו להשיג גם מאתרי מיקור חוץ שונים, כמו Fiverr ולשלם דולרים בודדים עבורם.
סרטון לעסק: במידה וקניתם את ה”תרגיל” של הסרטון לעסק שלכם, כדאי שתכירו את Fiverr או Odesk – אנימציה, קריינות או כל סרטון אחר יעלה לכם 5 דולר.
ניהול קמפיין פייסבוק: נשמע כאילו צריך תואר עם איך שמציגים את זה. פתיחת עמוד היא בחינם, כתיבת תכנים – מי אינו מכיר את קהל היעד והתחום יותר טוב מכם? הפרסום הממומן דרך פייסבוק הוא זול ביותר, תמורת דולרים בודדים תוכלו לחשוף את הפוסטים שלכם לאלפי אנשים.

לסיכום – הצמדו למטרה העיקרית של תהליך בניית האתר וקידומו – להשיג תנועה דרך אתר האינטרנט ולא להתגאות באתר אינטרנט יפה שאף אחד כמעט לא רואה. במידה ורכשתם חבילה ב-300 ש”ח לחודש, תהיו בטוחים שהטלפונים שלכם לא הולכים לצלצל יותר מדי. במידה והתחום שלכם הוא תחרותי והנכם מעוניינים להגיע לעמודים הראשונים, רק מחירים של כמה אלפי שקלים בחודש באמת יעשו את העבודה…