בדומה לשירות של bit.ly, גם Google מאפשרת לנו לקצר את כתובות ה-URL ולעקוב אחר הקליקים שאנו מפרסמים בפלטפורמות השונות. השירות של Goo.gl עדיין בבנייה וככל הנראה ישתפר עם הזמן ויהווה תחרות לשירות של Bit.ly. הממשק של Goo.gl ידידותי ופשוט ביותר, כל שעלינו לעשות הוא להזין את כתובת ה-URL אותה אנו מעוניינים לקצר, להעתיק את הכתובת המקוצרת שנקבל ולהדביק אותה בפלטפורמת הפרסום.
השירות “קיצור כתובות גוגל” מאפשר לנו לעקוב אחרי הקליקים שמתבצעים מכל פלטפורמת פרסום. עדיין אין לנו את האפשרות לחלק את הכתובות על פי קבוצות שונות (כמו שמתאפשר לנו בשירות של bit.ly) אך השירות יעיל ונוח בעיקר לעסקים קטנים שרוצים לקבל אינדיקציה אחר ההמרות והמעבר לאתר האינטרנט באחת משיטות הפרסום הבאות:
- דיוור אלקטרוני – במידה ואנו שולחים הודעה דרך מערכת לדיוור אלקטרוני, נוכל להזין קישור מקוצר דרך השירות של Goo.gl וכך לראות כמה המרות קיבלנו כתוצאה מהדיוור.
- שיווק בהודעות – נוכל להזין הודעת SMS ולשלוח לרשימות התפוצה. בהודעה נוכל להזין כתובת מקוצרת וכך למעשה לעקוב אחר ההמרות.
- רשתות חברתיות – נוכל להזין כתובת מקוצרת שונה לכל רשת חברתית ולמדוד את כמות הכניסות לקישורים שהזנו דרך הרשתות החברתיות השונות.
בנוסף לכתובת המקוצרת, נקבל גם קוד QR לסריקה שמהווה תחליף לכתובת אשר יספר בכל סריקה של הקוד על ידי הגולשים. בדו”ח על הכתובת המקוצרת נוכל לקבל אינדיקציה לגבי הפלטפורמות השונות:
- מהיכן לחצו על הקישור.
- מאילו ארצות לחצו על הקישור.
- מאיזה דפדפן.
- מאיזה מערכת הפעלה.
- אינדיקציה של זמן: מתי לחצו על הלינק (ביחס לפרסום שלו).
שירות Google URL Shortener מגבה למעשה את כתובות האינטרנט המקוצרות אותם אנו מזינים.
הגיבוי כמובן מתבצע על פי זיהוי הפרופיל שלנו של גוגל (חשבון Gmail, חשבון Google Plus וכו’…).