שיווק בSMS
כידוע, הטלפון הנייד משמש את האדם בכל חלק בחייו במהלך היום.
בדומה לשיטות דיוור אלקטרונית, ורשומות לרשימת תפוצה הינה שיטת פרסום ייחודית בה משתמשים בדר”כ מוסדות לימוד שונים, הפקות מסיבות ועסקים המתמקדים בקבוצת אוכלוסייה כזו או אחרת.
באמצעות רשומות של מספרי טלפונים, כתובות של קבוצות אוכלוסייה שונות, יוכל בעל העסק למקד את הפרסום כדי שיהיה קלוונטי ומדוייק לקהל היעד אותו הוא מחפש.
(לדוגמה: מוסדות חינוך אקדמיים בדר”כ פונים לקבוצות אוכלוסייה צעירות, אחרי צבא, הגיל בו רוב הסטודנטים נוהגים להתחיל ללמוד).
מאיפה משיגים רשומות תפוצה SMS
ישנם חברות תפוצה שונות המציעות ללקוחותיהם להשיג בעבורם רשימות תפוצה עפ”י צרכי החברה.
את הרשומות, מגישה החברה עם שם המשתמש, מס’ טלפון, איזור מגורים, כתובת וגילאים.
את הרשומות ניתן לבקש עפ”י מין, מגזר, איזור מגורים, דתיים/חילוניים ועוד.
שיטת פרסום זו, נכונה במידה והיא מבוצעת בביקורת שונה, על מנת לא להטריד את הלקוחות השונים.
החוק מאפשר לשלוח SMS ללקוח, אך במידה והלקוח מבקש להסירו מהרשימה, על בעל העסק לדאוג כי הרשומה תוסר, אחרת יוכל הלקוח לתבוע את בעל העסק או החברה.
איזה מודעות ניתן לכתוב?
את מודעות התפוצה, ניתן לכתוב עד 144 תווים, כמו הודעת טקסט אחת במכשיר סלולארי רגיל.
מומלץ לכתוב הודעה ממוקדת, המספקת את כל המידע ללקוח, זמנים, מקור לחזרה לקבלת מידע, הודעה שיכנועית עם מגע של פרסום והחדרת הצורך במודעה.
לאילו עסקים מומלץ השיווק מהסוג הנ”ל?
עקב המחירים הגבוהים יחסית לקניית הרשומות השונות עפ”י מיקוד ועקב המחיר לשליחת ההודעות, הפרסום הנ”ל מומלץ בעיקר למוסדות בהן עסקה אחת תוכל לכסות את ההוצאות הנ”ל.
לרוב מוסדות לימוד שונים, מכללות, בתי ספר פרטיים או קורסים משתמשים בשיטה הנ”ל.
לאחרונה החלו גם מותגים שונים לשלוח מודעות תפוצה המודיעות על מבצעים שונים, על מנת למשוך את קהל הלקוחות ולהגדיל את כמות המכירות.
חברות נדל”ן שונות לעיתים ממקדות רשומות שונות על מנת למכור דירות בפרוייקטים שונים.
מה המחירים?
המחירים לרשומות ומאגרים של לקוחות פוטנציאליים מורכבים מכמה גורמים.
יש לוודא שהרשומות אכן ממוקדות ואיכותיות, הכוללות מין,כתובת, מגזר, חילוני/דתי.
יש לוודא שמספרי הטלפון השונים תקינים.
יש לוודא שניתן למקד את הרשומות עפ”י עשירונים (בדר”כ מ1-10).
טווח הגילאים של הרשומות בדר”כ נע בקפיצות של 5 שנים (למשל 22-27).
באילו סוגי קמפיינים ניתן להשתמש?
קמפיין לידים – קמפיין בו יוכל הלקוח להחזיר הודעת SMS לקבלת פרטים.
קמפיין תדמיתי –מסר עם מטרת שיווק על מנת להגדיל את המודעות בקרב האוכלוסייה.
מבצעים – מסר של שיווק, בדר”כ מבוצע ע”י חברות מותגים.
סקרים – שולחים ללקוח שאלות סקר ב SMS- ומקבלים תשובות.המערכת עצמה יכולה לנתח את התוצאות השונות, בדר”כ נעשה לפני בחירות שונות.
שיפור השירות- מאפשרים ללקוח לבצע קריאת שירות/ הזמנה/ שאילתה באמצעות SMS. העסק שלך כעת זמין גם בסלולרי!
קמפיין הורדות – להורדת אפליקציה ב – Apps Store או הכוונה לדף נחיתה סלולארי – הודעה על האפליקציה ומתן האפשרות ללקוח להוריד בקלות את האפליקציה דרך המודעה.
בשביל מה לבצע שיווק באמצעות מאגר טלפונים/SMS
עלות משתלמת – שיווק באמצעות הודעות SMS הוא המשתלם מבין מסעות הפרסום השונות.
מחיר הודעות SMS הוא אגורות בודדות.
נגישות ללקוחות – מסרי SMS נקלטים בצורה מיידית מאחר והן מתקבלות במכשיר שהולך כמעט עם כולנו בכל זמן ובכל מקום !
תזמון – המפרסם למעשה הוא זה שמחליט על תזמון ההודעות ללקוחותיו.
מחירים לרשימות התפוצה?
המחירים לרשומות השונות כמובן תלויים בסוג הרשומות ובגיל האוכלוסייה השונה.
בדר”כ ברכישת מאגרים גדולים ישנה הנחה.
– מחיר לעד 10,000 רשומות יכל להגיע כמעט עד שקל לרשומה (במידה והיא איכותית).
ככל שעולים בכמות הרשומות כך המחיר יורד.
מחיר ל100,000 רשומות יכל להגיע גם ל30-40 אגורות לרשומה.
מחיר שליחת הSMS בתפוצה?
המחירים לשליחת SMS, משתנים מחברה לחברה.
המחירים המוצגים באתר הינם מחירים ממוצעים ממס’ חברות המעניקות שירותים אלו.
המחיר לSMS יורד ככל שכמות השליחות עולה.
עלות שליחת 500 הודעות SMS הינו 90 ש”ח.
עלות שליחת 1,000 הודעות SMS הינו 160 ש”ח.
עלות שליחת 3,000 הודעות SMS הינו 390 ש”ח.
עלות שליחת 5,000 הודעות SMS הינו 500 ש”ח.
עלות שליחת 10,000 הודעות SMS הינו 900 ש”ח.
עלות שליחת 25,000 הודעות SMS הינו 2,000 ש”ח.
עלות שליחת 50,000 הודעות SMS הינו 3,500 ש”ח.
עלות שליחת 100,000 הודעות SMS הינו 6,000 ש”ח.
עלות שליחת 250,000 הודעות SMS הינו 12,500 ש”ח.
לקריאה אודות SMS PRO.
לקריאה אודות “רשימות תפוצה”.
לקריאה אודות “שליחת SMS חינם מהמחשב”.