מזה עשור שהתוכן הפך להיות אחד המרכיבים המשפיעים ביותר על תהליך השיווק באינטרנט ועל תהליך המכירה והחוויה השיווקית שמטרתן לפתות את הגולש לרכוש את המוצרים השונים של החברה דרך האתר. ביל גייטס, אחד מהאנשים המשפיעים ביותר על עולם המחשבים, חזה את חשיבות התוכן לפני מספר שנים בנאום המפורסם שלו “התוכן הוא המלך” וכיום, מנוע החיפוש של Google מדרג את האתרים השונים לפי מיקומים שונים באמצעות התוכן הרחב והאיכותי שיש באינטרנט.
כללים לכתיבת תוכן לאינטרנט
ישנם כללים שונים שמנוע החיפוש של Google ושאר מנועי החיפוש המובילים בעולם, דורשים מבעלי האתרים בכתיבת התוכן:
- תוכן מקורי: אתרי אינטרנט אשר יעתיקו חלקים או תכנים מלאים באתרי האינטרנט (גם במידה ועתיקו תכנים השייכים להם) צפויים לקבל ממנועי החיפוש השונים עונש ועלולים לא להופיע בתוצאות השונות ברחבי האינטרנט. הכלל החשוב ביותר הוא לא להעתיק שום תוכן באינטרנט.
- תוכן איכותי: האלגוריתם החכם של מנועי החיפוש ובמיוחד של מנוע החיפוש של Google יודע כיצד להעריך תוכן איכותי. באמצעות מדדים שונים ונתוני גלישה של הגולשים השונים באתר האינטרנט כמו זמן שהייה באתר האינטרנט, מספר העמודים בהן גולשים אתרי אינטרנט באתר ואחוז נטישה באתר, ניתן למדוד את איכות התוכן באתר האינטרנט. תוכן איכותי עשוי להוביל למדדים חיוביים במיוחד וכך לשפר את דירוג האתר מבחינת מנועי החיפוש השונים.
- צפיפות מילות מפתח: נתון שמשתנה מדי שנה על פי חשיבות מנועי החיפוש. נכון להיום, צפיפות מילות המפתח בתוכן צריך לעמוד על בין 3% ל-% מהתוכן. כלומר, תוכן של 300 מילים באתר האינטרנט צריך לכלול את הביטוי אותו אנו מעוניינים לקדם בין 9-15 פעמים בתוכן.
- אורך התוכן: קיימות התלבטויות שונות ואנשים הטוענים כי אורכו של התוכן משפיע במיוחד על דירוג אתר האינטרנט. אורך של תוכן באתר צריך להיות לפחות 300 מילים על מנת שהאתר יקבל דירוג חיובי, וזאת על מנת להעביר את מירב החומר החיוני לגולשים.
- היררכיית כותרות: קיימים מדדים שונים על פי הן נוכל לסייע לאלגוריתם של מנוע החיפוש להכיר בחשיבות שאנו מעניקים לתוכן ולמילות המפתח. בסרגלי הכתיבה של מערכות ניהול התוכן השונות, עומדות בפנינו אפשרויות לכותרות: כותרת H1 שהיא למעשה הכותרת הראשית של העמוד, כותרת H2 שהיא הכותרת המשנית וכותרות H3-H6 שהן כותרות משניות. באמצעות הכותרות השונות נוכל להעביר את המסר והחשיבות שלנו לאלגוריתם של Google לגבי החשיבות של מילות המפתח השונות.
תוכן איכותי במחירים הוגנים
חברת SeoMan היא אחת מחברות התוכן המובילות בישראל המציעה שירותי תוכן לאינטרנט במחירים הוגנים. אנו מתחייבים על תוכן איכותי, מקורי ועל פי הכללים שמנועי החיפוש של Google אוהבים ש”מאכילים אותם בכפית”. נכון להיום, אנו כותבי תוכן לאינטרנט ביותר מ-60 אתרים ברחבי המדינה, ביניהם פורטלים מובילים ופופולריים במיוחד ותכנים לאתרים ממשלתיים. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו ולקבל את המידע החיוני לגבי הכתיבה הנכונה לאינטרנט. התכנים שלנו יסייעו לכם לקדם את אתר האינטרנט בדירוג של מנועי החיפוש, לשפר את חווית המשתמש של הגולשים ואת המדדים השונים בAnalytics.