Table of Contents

שיווק באינטרנט

ברוך הבא לעולם המודרני של הפרסום, מעכשיו, אין יותר פלאיירים, אין טלפניות, נציגי מכירות או אנשי שיכנוע שיעמדו בתחנות הרכבת על מנת לקבל אחוזים על כל מכירה. תתרגל, שב בבית/ במשרד או בכל מקום שרק תרצה ותתחיל לפרסם ולמתג את העסק שלך. איך זה קורה? בואו נתחיל…

ישנם דרכים רבות לפרסם את המוצר או השירות שהעסק שלך מציע ברשת. במידה ואנו מדברים על עסק הפועל בישראל נתמקד במנועי החיפוש והרשתות החברתיות בהן משתמשים בין 5-8 מיליון ישראלים. נתחיל בקידום אתרים ברשת החיפוש Google הנפוצה בישראל ומספקת מענה ומידע כיום על כל שאלה: קצת על Google: עפ”י ויקיפדיה – “חברת גוגל  היא תאגיד אמריקאי הפועל בכל העולם שעיסוקיו המרכזיים הם שירותי חיפוש מידע באינטרנט, מחשוב ענן וטכנולוגיות פרסום באינטרנט. חברת גוגל מפעילה ומפתחת מספר מוצרים ושירותים ברשת האינטרנט, והרווח העיקרי שלה נובע בעיקר מפרסומות, דרך תוכנית AdWords”. בפרק זה נתמקד בעיקר בהצלחה הגדולה של החברה ובהנפקת מנוע החיפוש: גוגל (Google) הוא מנוע חיפוש .זהו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט.מידי יום הוא זוכה למאות מיליוני מבקרים השולחים אליו כ-3 מיליארדי בקשות ביום למציאת תוכן באתרי אינטרנט.

איך זה קשור אליך?

ניקח סיטואציה לצורך הדגמה: נסעת בכביש 4 וכ-400 מטר אחרי צומת דרור הבנת שיש לך פנצ’ר, עצרת בצד, ואז נזכרת שמאז הפנצ’ר האחרון לא היה לך זמן להחליף גלגל. מה לך ולנתניה/אבן יהודה? בעבר, היית מבזבז יום שלם בלשאול אנשים שיכוונו אותך לעסק המתאים, וגם אז לא היה לך מושג איזה שירות תקבל, ואיזה מחיר ידחפו לך…היום, Google, “פנצ’ריה בנתניה” -בתוצאה הראשונה עלה “צמיגי גיגי” – וכנראה הרוויח את הכסף שלך על השירות. המטרה שלך, היא להיות “צמיגי גיגי” ולתת מענה ראשוני לתוצאות החיפוש של האוכלוסייה בישראל. בין אם העסק הוא מלון, מסעדה, נגריה, פנצ’ריה או כל דבר אחר…

אז נכון, יש את השיטה הפשוטה ביותר, אתה תשלם כסף לגוגל, ובתמורה לכך תהיה בתוצאה הראשונה! נשמע דיל משתלם, מה גם שניתן להקציב סכום כסף מסויים שאותו לא תרצה לעבור ותוכל להפסיק את התשלום בכל רגע נתון. איפה מחלקים ככה מתנות חינם? עכשיו תחזור לקרקע ובוא ותבין את הפרטים הקטנים שבעסקה, במידה ואתה בלש פרטי, על כל קליק אתה תשלם 31 ש”ח. כמה קליקים של המתחרים שלך, וכבר הגעת לכמה מאות שקלים מבלי לקבל תוצאות, כמובן שבמידה ותחליט שהעסק נהיה יקר מדי בשבילך, תחזור לעמוד 210 כמו שהיית לפני ששילמת, אבל שחושבים על זה, אם מישהו מחפש הוא כנראה יגיע לעמוד שלך בסופו של דבר..אז שב בינתיים תחכה… שלרגע לא תבין לא נכון, הקידום הממומן מתבצע גם ע”י החברות הגדולות ביותר – ואלה יש להם רואה חשבון לא פראייר! אז אם שאלת, כן זה גישה טובה, אבל צריך לדעת לשלב את הקידום הממומן ביחד עם שילוב אורגני על מנת להפיק תוצאות מירביות ולהישאר בעמודים הראשונים, ולא לתת לGoogle לפתות אותך ולקצר את תהליך העבודה, כי בסופו של דבר תזכור, “אין מתנות בחינם”.
אם הקידום הממומן קרץ לך, בעמוד ה-SEM –Search engine marketing, נעבור איתך על התהליך, ונמליץ לך על מילות המפתח השונות אותן כדי שתקדם.

ועכשיו נגיע בעצם לעבודה של מקדמי האתרים – העבודה המרכזית של מקדמי האתרים מתמקדת בקידום העסק במנועי החיפוש השונים, מהסיבה, שלקוח אשר מחפש מוצר מסויים, ומגיע לעסק שלנו, מעוניין במוצר.
לכן, ברגע שאתר האינטרנט שלנו יופיע בתוצאות הראשונות של מילות הקישור הרלוונטיות אליו, אחוזי המכירה מפניות של לקוחות אלו, יהיו גבוהים!

קידום אתרים האורגני 

אז בוא נחזור על זה לרגע מכיוון שעדיין הכל טרי ומבלוגן אצלך בראש, קידום אורגני, אינו קידום ממומן, כאן, לא תוכל לשלם כסף ולהופיע מיד בעמוד הראשון (אלא אם כן אתה מוכר קרח בחרמון ואין לך תחרות בענף).
בקידום אורגני אתה בעצם משקיע לטווח הארוך, מהתחלה תיקח איתך את הידיעה שבחודש-חודשיים ואולי אפילו יותר אתה לא תמצא את עצמך בעמודים הראשונים ולא תראה תוצאות.
מטרת הקידום האורגני היא להוביל אותך לעמודים הראשונים במנועי החיפוש עפ”י המילים הרלוונטיות, איך עושים את זה? עושים קורס של בין 200-400 שעות על מנת באמת להתקדם. אבל בוא נלך איתך בגישה שאתה יכל לעשות את זה לבד:
קודם כל ישנה עבודה בתוך האתר (OnSite), מטרתך בעצם לסמן לעצמך את מילות המפתח אותן תרצה לפתח על מנת להוביל אנשים לאתר העסק שלך, ואותם תרצה לפרסם, יש כמובן להתאים כותרות עפ”י כמות מילות החיפוש שלהן, ואל תשכח כמובן להתאים כותרות משנה h2, h3 לעשות מטה-תאג לכל התמונות והסרטונים שאתה מעלה.
אני לא מצפה ממך שתבין כאן הכל, בקידום זה, אין לך יציאות, ככל שתנסה להתחמק תשלם יותר, במידה ואתה מעוניין בתוצאות לטווח הארוך, תשקיע במקדם אתרים ותבקש ממנו שיציג בפניך את תוכנית העבודה שלו ויפרט לך בדיוק איך הוא מתקדם בכל שבוע, על מנת שלא ימרח אותך יותר מדי. מלבד הקידום בתוך האתר ישנה גם עבודה חיצונית בשלב מאוחר יותר של הקידום (OffSite), בה אתה בעצם מושך אנשים להכנס לאתר העסק שלך ומטרתך בעצם לפרסם אותו בפורומים או מאמרים הקשורים לנושא.
בוא נסכם זאת, על מנת לשחות עם הכרישים הגדולים ולהופיע בתוצאות הראשונות עליך לעבוד עפ”י הקריטריונים של גוגל, באופן חוקי, ככל שגוגל “סורק” את האתר שלך יותר טוב, וככל שהקישורים שלך לתוך האתר “חזקים” ונמצאים באתרים ופורטלים, כך תראה את התוצאות משתפרות.
המלצתנו- תתחיל בקידום אורגני ותקדיש שעה להדרכה מדי שבוע מהמקדם שלך, נסה להשתלב כמה שיותר בתהליך הקידום האורגני ולהיות שותף לקידום, תמיד טוב לקרוא מאמרים ולהתעדכן!
במידה ותרצה הדרכה, עזרה, או סתם לראות כמה המקדם אתרים שוחט אותך, אתה תמיד מוזמן לפנות אלינו.

אז למי בעצם מתאים הקידום האורגני?

חברה רצינית או אפילו עסק זעיר, המבין את חשיבות הפרסום במנועי החיפוש, ומעוניין להופיע לאורך זמן בעמודים הראשונים ולהיות המענה הראשוני לצורכי הלקוחות.
קידום אורגני משתלם לאורך טווח ארוך, בשונה מקידום ממומן.

תוך כמה זמן נגיע לעמוד הראשון בגוגל?

כנראה שזוהי השאלה הראשונה שתשאל (אחרי המחיר). לצערנו, מי שהבטיח לך, לקח הימור, שאלה זו תלויה בתחרות של המוצר או השירות שאתה מעניק, תאמין לי שהמתחרים שלך השתכנעו כבר לפניך והסיכוי שהתחרות נמוכה למוצר שאתה מוכר שואפת ל-0, במידה ואתה בלש – ככל הנראה שתשאר אנונימי בחודשים ואולי בשנים הקרובות, מכיוון שהתחרות גבוהה.
לכן, רצוי בנוסף לקידום המוצר, לקדם בעיקר את האיזור בו העסק שלך פועל, לדוגמא: במידה ואתה אינסטלטור, ולמילת החיפוש הזו יש תחרות גבוהה, תקדם בנוסף את המילים “אינסטלטור בגוש דן”, הסיכוי להניב תוצאות גבוה יותר.
המלצתנו: מי שלא שואף להגיע למעלה, תמיד ישאר עם אלו שויתרו מראש, לקחת כבר הימור על לפתוח עסק, שהיום זה לא פשוט, לנסות ולקדם את האתר קטן עליך! תשקיע בנוסף למקדם האתרים שלך ותעבוד חזק ביחד איתו ותרגיש את התוצאות לבד.

לכמה זמן מחזיקות התוצאות אליהן הגענו?

הפעם יש לי גם שאלה אליך, לכמה זמן יחזיק ערוץ 1? פעם הוא היה מעצמה!מה קרה?פתאום התחילו להשקיע בערוץ 2, ובנוסף ערוץ 10 פתאום הוקם והתחיל לתפוס חזק.
עכשיו תדמה זאת לסיטואציה שלנו, מי שבעבר היה ממוקם ראשון בתוצאות החיפוש, ולמעשה “נרדם בשמירה”, שלא יכעס על המתחרים שעבדו חזק ועקפו אותו בסיבוב.
אז נכון, התשלום למקדם אתרים לא יכל להימשך לעד, זוהי בדיוק הסיבה שביקשתי ממך להיות שותף לכל הליך קידום האתרים. על מנת שתוכל ללמוד לתחזק את האתר שלך בעצמך ולדחוף אותו קדימה בעזרת העבודה החיצונית לו.

האם אוכל לעשות זאת בעצמי?

התשובה היא חד משמעית כן! מן הסתם התהליך יהיו ארוך מזה של מקדם אתרים, אך באמצעות מדריכים שונים, שחלקן תוכל למצוא באתר זה, תוכל לעבור על תהליך קידום האתרים בעצמך ולהפיק תוצאות לעסק.

במידה והכל זאת תיקח מקדם אתרים כלשהו, מומלץ מאד להיות שותף בתהליך כמה שיותר, על מנת שתוכל לתחזק את המיקום שהגעת אליו בכוחות עצמך ולא תהיה תלוי במקדם האתרים שלך מהרגע שסיים את החוזה והגיע לתוצאות המבוקשות.

מהן המודעות שמופיעות בGoogle ומציעות לקדם אותי?

גוגל, מציעה ללקוח את הקידום הממומן הנקרא SEM.
באמצעות קידום זה, תוכל כבר היום להופיע בתוצאות הראשונות למילות המפתח השונות, כדאי? במידה והעסק שלך מתמקד במכירת חיסול כמו מכירת כרטיסים להופעות או מכירת חיסול לחנות, התשובה היא כן.
אך במידה והינך מבסס את העסק שלך לטווח הארוך, מומלץ לקדם אותו בדרך האורגנית, בקידום ממומן, ברגע שתפסיק לשלם לגוגל, תחזור למקום המקורי שלך מלפני התשלום. באמצעות שיטה זו, המפרסם משלם למעשה לגוגל על כל “הקלקה” של הלקוח בקישור לאתר האינטרנט שלו. בתחומים תחרותיים ובעלי חיפושים רבים, המחירים יכולים להיות יקרים, לכן, יש לחשוב טוב האם הינך מעוניין לקדם את העסק שלך באמצעות שיטה זו, בדרך שתשתלם לך.

מה עם השיווק ברשתות חברתיות?

רשתות חברתיות נכנסו לחיינו בצורה משמעותית מאז מהפכת הפייסבוק ב2008. כיום, כל חברה המכבדת את עצמה משווקת את עצמה בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות.
ישנה אופציה לקדם את העסק שלך באמצעות “עמוד עסקי” אשר ניתן לפתוח בחינם, שגם שם ישנה אופציה לשלם ל”פייסבוק” על מנת לקדם את עמוד העסק שלך.
לרוב ברגע שתסגור עסקת קידום עם מקדם מכירות או חברה לקידום אתרים, סעיף הרשתות החברתיות יכנס בעסקה. יש לחשוב האם השירות שלך פונה לאוכ’ ברשתות החברתיות השונות, וכיצד ניתן להימנע מתשלום וקידום ממומן ברשתות החברתיות ולהפיק את מירב הקידום והפרסום בחינם.

שיווק באינטרנט - קידום אורגני
שיווק באינטרנט