Table of Contents

Adwords

Google AdWords

גוגל אדוורדס הינו כלי של חברת גוגל, המאפשר לך בתור בעל עסק להופיע בתוצאות החיפוש השונות למילות

Google Adwords - פרסום ממומן
Google Adwords – פרסום ממומן

המפתח הקשורות לעסק שלך, למעשה, הפרסום הוא מכוון והמפרסם משלם יכל לשלם רק בעבור הכניסות לאתר שלו דרך מנועי החיפוש השונים.

למה Google Adwords?

  • טווח הגעה- גוגל הינו המנוע חיפוש המוביל בעולם, המאפשר פריצת גבולות גיאוגרפיים. השימוש היומי בגוגל ברחבי העולם הוא עצום, וגוגל הינו מקור הפרסום הנרחב ביותר בעולם.
  • רלוונטיות- גוגל אדוורדס מאפשרת פילוח מדוייק של שפה, מיקום, מכשיר ועוד, על מנת למקד את הפרסום לקהל היעד הרלוונטי לעסק.
  • משיכה במקום דחיפה- בניגוד לפרסום המסורתי, הגולש למעשה דורש את המידע. שונה משאר מקורות הפרסום בהם, בעל העסק מציע את שירותיו לגולש התמים.
  • שיטת תמכור- תשלום בעבור תוצאות, המפרסם ישלם רק בעבור הקליקים שנעשו ע”י לקוחות שונים.
  • שליטה בתקציב- שליטה מלאה בתקציב לאורך כל הפעילות. המפרסם רשאי להפסיק את הפרסום בכל רגע נתון, ולהמשיכו לאחר מכן, לפי החלטותיו.
  • (ROI- (Return of Investemet – בעזרת כלי ניתוח יסודי, ניתן לבצע אופטימיזציה לכל גורם בתקציב, כך ההחזר על ההשקעה עולה.

הידעת?
חברת גוגל טוענת כי אין קשר בין קידום אורגני לבין קידום ממומן. מטרתה של גוגל היא להפוך את החברה למקום בו מתקיימת תחרות, על מנת שלא רק עסקים בעלי הון יוכלו לפרסם – לכן מתבצע הקידום האורגני.

מצד שני, יש הטוענים כי ברגע שנפרסם באופן ממומן, כמות הכניסות לאתר תגדל, זמן השהייה באתר יגדל וכך גם יקדם את האתר באופן אורגני.

סוגי פרסום

מנוע חיפוש (גוגל) – מודעות המופיעות בראש תוצאות חיפוש למילות מפתח בתחום. ישנן מודעות המופיעות בצד העמוד, וישנן מודעות המופיעות בתחתית העמוד. המחיר הוא עפ”י PPC (המפרסם משלם עבור כל הקלקה על מודעתו דרך מנוע החיפוש).
לא ניתן למכור מיקום בתוצאות הממומנות.
מה ניתן להגדיר ללקוח? שה-CTR מאד גבוה בשיטת פרסום זו. בדר”כ הפרסומות שבראש, הCTR הכי גבוה. יש להתאים את המיקום הרצוי באמצעות כך שהפרסום יהיה משתלם (ROI)

שותפי חיפוש – מקומות ומנועי חיפוש באתרים מובילים ברחבי הרשת.
מנוע החיפוש של גוגל המושתל באתרים מובילים (כמו Mako), כך שהרווח ממודעות הפרסום מחולק בין גוגל לאתר בו מושתל מנוע החיפוש. המחיר במנועי החיפוש באתרים הללו, בדר”כ נמוך מהמחיר לקידום מודעה בגוגל. (להסבר על רשת שיתופים).

רשת מדיה – קיימת האפשרות להופיע באתרים שונים, באמצעות מודעות טקסטואליות, באנרים או קטעי וידאו שונים. תמיד ה-CTR ברשת החיפוש גבוה יותר, מהסיבה שהפרסום ממוקד יותר בפרסום במנועי החיפוש.

CTR בסדר גודל של 4% נחשב לטוב.

גוגל מנסה להתאים ללקוח את המודעות ברשת המדיה עפ”י תחומי העניין של הלקוח שנלקחים עפ”י החיפושים השונים של אותו המשתמש בגוגל.

דרכי התשלום ב-Google AdWords

  • PPC – עלות לקליק.
  • CPM – תשלום עבור כל 1,000 חשיפות המודעה.
  • Pay For Sale.
  • CPA- Cost Pay Acquisition.
  • Pay For Placement.

מבנה המודעה

  • שורה ראשונה – כותרת הכוללת עד 25 תווים – דרוש מודעה כמה שיותר שיווקית.
  • שורה 2+3 – תיאור מודעה (עד 35 תווים כולל רווחים).
  • שורה רביעית: כתובת האתר לתצוגה – עד 35 תווים.

גורמים המשפיעים על עלויות ומיקום המודעה

  • תקציב יומי.
  • הצעת מחיר לביטוי (ליד) – ברגע שיש לנו תחרות באורגני על הביטוי ומס’ גדול של מפרסמים, המחיר לביטוי עולה.
  • איכות מודעה – מודעה מושכת – יוצרת יותר CTR.

איך נקבעת איכות המודעה?

  • היסטוריית שיעור הקליקים של מילת מפתח מסויימת.
  • שיעור קליקים מההיסטוריה של כל המודעות ומילות המפתח בחשבונך.
  • איכות דף הנחיתה שלך, הדף באתר שלך שאליו מקושרת המודעה.
  • הרלוונטיות של מילת המפתח למודעות שבקבוצת המודעות שלה.
  • גורמים רלוונטיים אחרים…

מאפייני מסע פרסום

  • הגדרות השפה – לאיזה קהל אנו מעוניינים שהמודעות יופיעו? נקבע עפ”י הגדרות הדפדפן.
  • מיקום גיאוגרפי – לכוון את הפרסום לאיזור.
  • הצגה רגילה או מואצת – מואצת היא על מנת לנצל תקציב שיש קמפיין עם מעט חיפושים על מנת לקבל יותר חשיפות.
  • תזמון הופעות עפ”י שעות.
  • הוספת Sitelinks – חינם!
  • תזמון הופעות עפ”י ימים.

מונחי יסוד במערכת גוגל אדוורדס

  • הופעה/חשיפה – מספר הפעמים שהמודעה הופיעה.
  • קליק – מספר הפעמים שהתרחשה אינטרקציה עם הגולש.
  • שיעור קליקים (אחוז הקלקות) = מס’ חשיפות חלקי מס’ הקליקים.
  • מחיר ממוצע לקליק – לא כל הקליקים במסע הפרסום עולים מחיר זהה למחיר המוצע ללקוח בעת סגירת העסקה.
  • מחיר מקסימלי לקליק – המחיר הגבוה ביותר שהמפרסם מוכן לשלם עבור קליק.
  • ציון איכות – ציון איכות של המודעה.
  • דף נחיתה – לכל מודעה עלינו להגדיר URL אליו יגיע הגולש.
  • אופטימיזציה – תהליך שאנו עושים על מנת לשפר את הקמפיין.
    (למונחי יסוד ב-SEO)

MCC

חשבון בו ניתן לרכז למעשה מספר חשבונות בחשבון Google Adwords.
כך למעשה מרכזים מקדמי האתרים השונים את החשבונות של כל לקוחותיהם.
מספר רב של חשבונות מהווה למעשה חשבון MCC.

להמשך קריאה על חשבון MCC.

כלי לבניית מודעות לתצוגה

באמצעות כלי זה ניתן לבנות את עיצוב המודעה.
המודעות המעוצבות ישמשו לבאנרים ברשת המדיה בלבד.
ישנם תבניות שונות לבחירה.

בחירת מילות מפתח

היעד- מילות המפתח המדוייקות והרלוונטיות.
שם נוכל לדעת את סוג התחרות שמחכה לנו בעת הפרסום לכל ביטוי.
נוכל לבחור Long Text.

סוגי התאמות

לבחירת המפרסם לבחור אחת מדרכי הפרסום, כאשר הוא יכל לבחור עבור אילו ביטויים וחיפושים של הלקוח תופיע מודעתו, לבחירתו 4 דרכים לפרסום:

  • התאמה נרחבת.
    סימון ביטוי כלשהו, כאשר כל המילים והביטויים הנרחבים (זכר/נקבה) ,(יחיד/רבים), הטיות ושגיאות כתיב שונות, יכללו גם את מודעתנו. במידה ובחרנו בביטוי “הובלות” בהתאמה נרחבת, במידה והלקוח ירשום “הובלות מכוניות” אנו נופיע. כל ביטוי הקשור להובלות, יכלול גם את מודעתנו.
  • התאמה מדוייקת.
    סימון [ביטוי], כל המילים והביטויים הנרדפים, כולל זכר או נקבה, יחיד או רבים.
    במידה והכנסנו ביטוי “הובלות”, כל חיפוש שיכלול את המילה “הובלות” יחד איתו, יציג את מודעתנו.
  • תכונת שינוי של האתמה נרחבת.
    סימון + ביטוי+ביטוי.
    אנו נכניס מילות מפתח ונגדירם ב+, כל שבמידה וביטוי החיפוש כולל את כל המילים שבגדרנו ב+, המודעה שלנו תופיע.
  • התאמה לביטוי ”   “.
    סימון ביטוי במדויק.
    רק במידה והביטוי שלנו מופיע במשפט אנו נופיע.

מילות מפתח שליליות

נועדו לסנן תנועה לא רלוונטית ולמנוע קליקים מיותרים של לקוחות.
באמצעות קבוצה זו, נוכל להגדיר מילים, כשברגע שמילה שהגדרנו כשלילית תתווסף לביטוי של החיפוש, המודעה שלנו לא תופיע, כך שלא נשלם סתם בעבור הקלקה.
לדוגמה: במילה ויש לנו אפליקציה סלולרית לניווט, והגרנו את המילה “חינם” כשלילית, אדם שיחפש “אפליקצית ניווט בחינם” , לא יראה את מודעתנו.

מתכנן מילות המפתח

כלי לתכנון מילות המפתח עוזר למפרסם לבחור את הביטויים עפ”י הצגת ממוצע של אותם ביטויים בחודש.
ניתן לקבל פירוט של ממוצע החיפושים בחודש לכל ביטוי.
בנוסף, גוגל עוזרת למפרסם, ומציגה בפניו ביטויים עם הקשר, אותם יוכל לבחור למסע הפרסום שלו.

רשתות

באפשרות כל מפרסם, לצרף את העמוד העסקי שלו ב- Google Plus, כאשר הקלקה וכניסה לרשת החברתית דרך מנוע החיפוש, לא תחייב את המפרסם! כל זאת על מנת לפתח ולתת דחיפה לרשת החברתית ברחבי העולם.
בנוסף, יוכלו הלקוחות לעשות 1+ גם מבלי להכנס למודעה.

המלצה: רק במידה והעמוד העסקי שלך ברמה גבוהה, וקיימות ביקורות והסברים על המוצרים או השירותים השונים, מומלץ להשתמש.

מחשבים שולחניים, מובייל

באפשרותו של המפרסם לבחור באילו מכשירים יופיע בתוצאות החיפוש.
(למידע על פרסום במובייל)

מיקומים

באילו מדינות למקד את מסע הפרסום.

שפות

הגדרה זו קובעת אם יהיה ניתן להציג את המודעה שלך בעבור שפה מסויימת של Google.
שים לב, כי ADwords אינה מתרגמת מודעות.
השפה נקבעת עפ”י הגדרות הדפדפן, לכן במידה והינך פונה לקהל בארץ ישראל, מומלץ לסמן גם אנגלית, רוסית וערבית, מהסיבה שהדפדפן של חלק מהמשתמשים בארץ בשפות אלו.

תוספות של מודעות

  • מיקום – שימוש בכתובת באמצעות קישור ל-Google Places.
  • מוצר – אפשרות לקשר את חשבון גוגל אדוורדס לחשבון Google Marchant Center- לא עובד בישראל.
  • Sitelinks – ניתן להגדיר עד 10 “קיצורי דרך לאתר”.
  • התקשר – מתאים למסעות פרסום של סמרטפונים, ניתן לקבוע לחיוג/עמוד נחיתה דרך “עקוב אחריי”.
  • חברתי – מקושר לעמוד גוגל פלוס של המותג.

תוסף לאפליקציה

תוסף בו ניתן להוסיף פרסום לאפליקציה במידה ויש.

מרכז עזרה

גוגל זמינה לכל שאלה של לקוחותיה המעוניינים לפרסם, והחברה חלק מתהליך הפרסום של המשתמש.
באמצעותכם גם קו טלפון הזמין ובו נציג הממליץ על מגוון שיטות פרסום בפלטפורמת השימוש בGoogle Adwords.

להמשך קריאה…