Table of Contents

טלמרקטינג

טלמרקטינג

טלמרקטינג הינה אחת משיטות הפרסום והשיווק של העסק.
שיטת מכירות זו, נפוצה בקרב עסקים רבים בארץ ובעולם.
שיטה זו דוגלת בכך, שעל העסק לשכנע את הלקוח על מנת להוביל להליך מכירה.

טלמרקטינג נפוץ בקרב חברות ביטוח או בתי ספר ומכללות המציעות את שירותם.
שיחות הטלפון נעשות ללקוחות פוטנציאליים לרכישת המוצר או השירות.
למעשה טלמרקטינג כולל אפילו שיחת טלפון אחת שהיא למטרת שכנוע ומכירה, בין אם מדובר בשיחת טלפון, שיחה באמצעות הודעות או פגישה כלשהי, כל עוד מטרת השיחה היא בנוגע לעסק ודאגה לרווחיו.

מהם סוגי הטלמרקטינג

  • שיחה למטרת מכירה – ככל הנראה לא פעם ולא פעמיים קיבלתם טלפון מנקודת שירות כלשהי, אשר הציעו לכם לרכוש שירות מסויים וכאשר התעניינתם, ביקשו ממכם את אמצעי האשראי שבראשותכם.
    אחת מסוגי הטלמרקטינג היא מכירה טלפונית, הטלפונים הנלקחים ממאגרי טלפונים פוטנציאליים לסוג השירות או המוצר הנמכר.
  • טלמיטינג – נפוץ בעיקר בקרב חברות ביטוח שונות או מוסדות לימוד, כאשר המטרה היא לכוון לפגישה עם הלקוח לצורך מכירה.
  • סקרים – טלמרקטינג נעשה גם בעת סקר כלשהו, בין אם על איכות החברה או שאלון כלשהו אשר מטרתו להניב מידע לחברה למטרת שיפור, יעול ועוד…
  • הודעה מוקלטת – הודעות מוקלטות שמטרתם לפרסם את המוצר המסויים ולמשוך את אוזנו של הלקוח. הודעות מוקלטות נפוצות גם בזמני בחירות.

מהם התנאים לשיחת טלמרקטינג טובה?

  • פתיחת השיחה בדרך טובה ושמחה – פתיחה אשר תגרום ללקוח לחייך, אשר תתעניין בחיי הלקוח ותגרום לו לשתף פעולה להמשך השיחה ולא להפוך אותה לשיחת הטרדה.
  • הכנת תסריט השיחה – יש להבין כי הלקוח אינו מרוויח דבר משיחת הטלפון, וככל הנראה ירצה לנתק במהירות האפשרית על מנת להמשיך את עיסוקי היום יום שלו, לכן, עליכם להיות חדים בעת השיחה על מנת להספיק לעניין את הלקוח במידע לגבי המוצר או השירות שהינכם מעניקים ולמנות את הפרטים החשובים.
  • הצעה מיוחדת – תהיה נבדל משאר חברות הטלמרקטינג בתחומך, הצעה ללקוח הצעה מפתה ושונה משל שאר המתחרים אשר תמשוך אותו להתעניין בדבר.
  • הקשבה ללקוח – להבין את צרכי הלקוח, במה הלקוח מתענייין?איך ניתן לעזור לו?איזה חבילה ניתן להתאים במיוחד עבורו?
  • התמדה – מקצוע הטלמרקטינג אינו פשוט. העובדים במקצוע זה חווים ניתוקים רבים במשך היום וצעקות שונות מלקוחות אשר הטרידו אותם במהלך היום, יש לדעת להתמיד ולא לוותר.
  • שעות פעילות נוחות – תמיד להתאים את שעות פעילות העבודה בטלמרקטינג לשעות הצרכן והלקוחות אליהם פונים.

לרשימת חברות טלמרקטינג בישראל.