Table of Contents

עיצוב אתרי אינטרנט

אז בנינו את אתר האינטרנט שלנו.
בין אם בחרנו בתבנית כלשהי ואנו משתמשים בערכה לניהול תוכן כמו וורדפרס או ג’ומלה, אשר בהן נוכל להיעזר בהגדרות עיצוב השונות ולעצב את התבנית שלנו עפ”י האפשרויות הקיימות, קיימת האפשרות לשנות את הקוד (במידה והערכה בעלת קוד פתוח לשינוי) ולהוסיף אפשרויות לעיצוב באופן ידני ע”י הכנסת תגיות שונות ופקודות בשפת Css.

CSS – שפת עיצוב אתרי אינטרנט

במידה ואנו עובדים על האתר באופן ידני, וכותבים אותו באמצעות שפת HTML: למעשה עלינו לפתוח שתי גליונות Notepad (במידה ואנו עובדים עם DreamW – עדיף) , כאשר אחד מהגליונות שלנו מהווה את קובץ ה-html, והשני מהווה את קובץ ה-css.
את הקבצים אנו מקשרים ע”י קישור ב<style> שבעמוד ה-html, ובעמוד ה-css אנו רושמים את הקטע אליו אנו רוצים להתייחס בעיצוב ומכניסים את הנתונים בין הסוגריים המסולסלות {}.
לדוגמא: בקובץ ה-css, במידה ונרצה להתייחס לאחת הפסקאות נכתוב כך:

p {color:#f06;} – css

ובקוב. ה-html נכתוב בתחילת כתיבתו (ב-head) מתחת לכותרת ה-<style> את הקישור של קובץ ה-css.

כך בעצם נצבע את הכתב של כל קטע המסומן כפסקה (p) בקובץ ה-html. וכן הלאה לשער הפסקאות.

ללימוד השיעור הראשון ב-css, תוכלו לצפות בסרטון הוידאו הבא.

 

במידה ואנו עובדים בערכה לעיצוב תוכן: האפשרות שככל הנראה בחרתם בה, תוכלו לשנות באמצעות ה”עורך” אשר נמצא בתפריט ה”עיצוב” שבערכה.
אם אינכם מבינים היכן נמצא הקטע בשפת הhtml או הcss, תוכלו להיעזר בתוכנה הבאה:

Fire Bug

תוכנה מעולה!ומומלצת לכל משתמש, תוכנה זו מתאימה לדפדפן “Firefox” בלבד.
באמצעות תוכנה זו, אשר תופיע לכם בצורת חיפושית במצד ימין במעלה הדף, תוכלו לראות את שפות התכנות והעיצוב של כל עמוד אינטרנט.
כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר האינטרנט שלכם, ללחוץ על ה”סמן” שבתוכנה, אשר מופיע מצד שמאל למעלה (ציור של עכבר מחשב על מסך), ברגע שלחצתם, תוכלו לסמן “קטע” מסויים באתר האינטרנט שלכם, ואוטומטית תופנו לשפת הhtml וה-css שלו, את השינויים השונים מומלץ לנסות בתוכנה עצמה, על מנת לראות כיצד יראה השינוי באתר.
ברגע שהבנתם מה עליכם לעשות באתר האינטרנט שלכם, עליכם ללכת לגיליון המתאים שבעורך, ללחוץ f5 על מנת לחפש את הקטע שבחרתם בפיירבאג ולשנות את הכתיבה.
הדרכה על תוכנה זו תוכלו למצוא באינטרנט.

 מעצב אתרים

במידה ותעזרו בשירותיו של מעצב אתרים, תוכלו לבקש כל שינוי שקיים.
במידה והשינויים רבים, יש לחשוב האם כדאי להיעזר בתבנית חדשה עבורנו, המתאימה לשפת הכתיבה.
מומלץ לבקש ממקדם אתר האינטרנט שלכם, להיעזר בו על מנת לערוך שינויים קלים בתבניות השונות, אחרת, המחיר לקידום האתר ובניית האתר יעלה סכום רב.

Css Codes

במידה והינכם מחפשים קודים מסויימים בשפת Css, תוכלו להיעזר באתר הבא.