Table of Contents

מערכות ניהול תוכן

קיימות אינספור אפשרויות באמצעות מערכות ניהול תוכן שונות הקיימות בשוק. מרבית הבחירות בערכות ניהול התוכן נקבעות על פי האופי של המערכת, שפת המערכת של ניהול התוכן ועוד. ישנן מערכות ניהול תוכן המתאימות לסוג מסוים של אתרים ובנויות על מנת לאפשר גישה פשוטה של כותבי התוכן אל מול מערכות ששמות דגש בעיקר על תהליך עיצוב האתר ואפשרויות הוידג’טים שבו.
על מנת להקל עליכם בבחירת המערכת, הכנו תקציר קצר על המערכות השונות:

  1. WordPress – ללא ספק מערכת לניהול תוכן הפופולרית ביותר בעולם. אין הרבה מה להרחיב על המערכת המעולה הזו הבנויה משפת PHP שהחלה כמערכת לניהול תוכן של בלוגים והתפשטה ומשמשת כיום יותר מ-20% מאתרי האינטרנט בעולם. המערכת הזו נוחה לתפעול, מתאימה בעיקר למתחילים ובעלת אינספור תוספים שונים הניתנים להורדה. ישנן ערכות עיצוב שונות של המערכת, חלקן ניתנות להורדה בחינם וחלקן בתשלום. המערכת מעולה ל-SEO וידידותית ביותר למנוע החיפוש של Google. המערכת ניתנת להורדה בחינם גם בשפה העברית. המערכת מציעה שירותי תמיכה באמצעות פורומים, מדריכים שונים ובאמצעות מענה במיילים.
  2. Drupal – מערכת ניהול תוכן נוספת הפופולרית מאד ברחבי העולם. ההבדל של מערכת דרופל מוורדפרס הוא אופי ניהול התוכן באתר. וורדפרס מתמקדת יותר בניהול של בלוגים, דרופל לעומתה מערכת לניהול תוכן “נקייה”. באמצעות התקנה פשוטה יחסית, המערכת מגיעה עם אינספור אופציות שונות לתוספות באתר האינטרנט ולוידג’טים פופולריים הנפוצים באתרי האינטרנט. באמצעות המערכת של דרופל תוכלו לבנות אתר מרהיב מבחינת עיצוב. אחד המאפיינים הבולטים ביותר באתרים הבנויים ממערכת Drupal הוא Taxonomy שמאפשר לקטרג את התוכן לקטגוריות ורמות שונות. למערכת יש קהילה גדולה העונה על שאלות בפורומים ותמיכה מלאה של הצוות המקצועי.
  3. Joomla – ג’ומלה היא מערכת מתקדמת ביותר מבחינת הפונקציות הקיימות בה. ההתקנה של מערכת ג’ומלה פשוטה ביותר, והיא מבוססת על חבילת אחסון משותף. המערכת של ג’ומלה מאד דומה למערכת לניהול תוכן של Drupal מבחינת ארגון התכנים באתר, וטיפה יותר מתקדמת עם אופציות לעמודי פורטפוליו באתר. המערכת מגיעה עם פיצ’רים שונים ומעוצבים כולל מגוון רחב של תפריטים שניתן לשים באתר האינטרנט. למערכת הניהול הזו, יש צוות תמיכה ופורומים וקיימת אפשרות לשלוח מיילים לצורך עזרה, לצוות המקצועי של המערכת.
  4. ImpressPages – מערכת פשוטה לניהול תוכן, המאפשרת לנהל את עמודי האינטרנט באמצעות גרירה של וידג’טים שונים באתר האינטרנט שלכם. המערכת מזכירה מערכת תפעול של אפליקציה אשר באמצעותה תוכלו לשלוט בתכנים שבאתר האינטרנט. המערכת מתאימה לאתרים קטנים עם מעט עמודים (מוגבלת בעמודי אינטרנט) ומותאמת לצרכי SEO. המערכת יוצרת אתרי אינטרנט פשוטים יחסית, שבתוכם תוכלו להכניס וידג’ט צור קשר, גלריות תמונות, תכנים שונים. מתאימה לאתרי תדמית ואתרים שמטרתם להוות “כרטיס ביקור של העסק”.