Table of Contents

שיווק בפייסבוק

בכדי להבין את כוחו של שיווק בפייסבוק יש לעשות הקדמה קצרה ולהבין מה ההבדלים בין הפרסום ב”עידן הישן” ל”עידן החדש”, או לחילופין – העידן הדיגיטלי. בעבר, כשחנות לשכפול מפתחות רצתה לפרסם עצמה, היא הדפיסה עלונים וחילקה אותם בצמתים מרכזיות, כשהחנות לשכפול מפתחות התחילה להרוויח כרעוי היה ביכולתה לשים מודעה בעיתון המקומי. ומה קרה כשהפכה לרשת מצליחה? מודעה מודפסת בעיתון ולאחר מכן כשהשתלטה על התחום? פרסמה בטלויזיה. מעולם לא הייתה את היכולת לעשות “טירגוט” – מהמילה TARGET, לבחור את קהל המטרה, לפלח את השוק.  ההבדל הגדול ביותר בין העידן הישן לעידן החדש הוא האפשרות לפלח את השוק, לפרסם אך ורק למי שמחפש אותך, למי שמתעניין בך, או לחילופין – לקהל יעד שהוא קהל המטרה שלך, זאת אומרת: קהל הלקוחות אליו אתה מכוון. בעבר: חנות לאביזרי סקס, חנות לשכפול מפתחות וסוכנות רכב – היו משווקות עסקיהם באותו מקום. היום, לכל אחד מבעלי העסקים היכולת לפרסם עצמו אך ורק לקהל המטרה אליו הוא מעונין לפנות. כמו בתחום קידום האתרים, גם בשיווק בפייסבוק יש 2 אופציות לפרסום, הראשונה היא פרסום בתשלום עבור קמפיין פרסומי “מטורגט” (מפולח שוק מטרה) השני הוא פרסום אורגני, בשימוש בכלים אורגנים.

פייסבוק
פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם

נמשיך לעסוק בשיווק בפייסבוק, כמה מילים על מגמות בעולם הזה.

  • הגילאים ה”חזקים” (הרלוונטים) בפרסום בפייסבוק הם 19-34.
  • הפעולה שנעשית הכי הרבה היא להגיב על פוסטים אחרים.
  • נשים פעילות יותר.
  • אנשים צורכים חדשות בעיקר ברשתות חברתיות (ברוכים הבאים לשנת 2015!).
  • מתקיימת קורלציה בין חברות ברשת מסוימת לאחוז הקניה דרכה.

במה יכולים לעסוק עמודי פייסבוק?

תוכן שיווקי, מידע, תמונות, תוכן מ-ע-נ-י-ן מכל הבא ליד יעזור לשיווק בפייסבוק.

  1. ידע לא פרקטי, היסטוריה, רכילות, העצמה אישי
    2. הצעות מכר
    3.  מידע פרקטי אודות מוצרים חדשים, התמקצעות, חסכון כסף, חסכון בזמן וכו’

#  בשורה התחתונה?
כל תוכן שיהפוך לטריגר, ויגרום לקהל שלנו ליצור אינטרקציה (לייקים, שיתופים, פוסטים, להגיב..)

יש לבחון מדדים להצלחה על מנת למדוד את הצלחתנו בשיווק בפייסבוק:

  • כמות לייקים
  • כמות UV (unique visitors)
  • כמות “מעורבות” – לייקים, שיתופים, תגובות וכו’

“פעולת השקה”, שלב ראשון בשיווק בפייסבוק:

יצירת פעילות הנעה כמו קמפיין בתשלום על מנת ליצור גרעין חברים ראשוני, או פעולה של שיווק אורגני – אם מדובר על דף פייסבוק של פאב, לדוגמא, ניתן לבחור בפעולת הנעה כמו פרסום בפאב עצמו – ” אם תעשה לנו לייק בפייסבוק, תקבל כוס ראשונה על חשבון הבית ” .

ניהול נכון של שיווק בפייסבוק:

CMT = Channel Management Template.

אפליקציה, תוכנה, בעזרתה ניתן למדוד את הזירה שלנו בפייסבוק באופן שבועי וכך לנהל נכון את השיווק בפייסבוק, מה מודדים? אנשים! כמות אנשים, זמן שהות בזירה שלנו, היקף הפעילות וכו’.

מה התפקידים של מפרסם פייסבוק בחיי מותג?

  • שיווק מבוסס מערכת יחסים
  • יצירת תשתית לדיאלוג (הקהל משפיע על המוצר הבא שלי, למשל)
  • אספקטים עסקיים: משלב מסוים- נתחיל לשנע צרכנים מפעולת ה- LIKE , לפעולת ה- BUT!
  • נוכחות מותג- אם אתה לא שם אתה לא קיים, זה נכון.