Table of Contents

רשתות חברתיות

רשתות חברתיות מובילות בעולם

בעמוד נסביר מעט על הרשתות החברתיות המובילות בעולם, לאלו החיים בעולם משלהם.

  1. Facebook- הרשת החברתית הגדולה בעולם. הכוללת מעל למילארד משתמשים בעולם (“המדינה
    רשתות חברתיות מובילות
    רשתות חברתיות מובילות

    השלישית בעולם בגודלה”), כמחצית מהמשתמשים פעילים ברמה היומית. בארץ למעלה מ-4 מליון משתמשים. פועלת ברוב המדינות בעולם (למעט סין- בה החוק אוסר את השימוש בה). לצד פרופיל, מאפשרת פייסבוק להקים עמודי מותג וקבוצות לועידות עם אלפי ומאות אלפי אנשים בתוך כל קבוצה- המשמשת לפרסום, דיון, מכירות ועוד.  משנת 2011 נסחרת בבורסה, הרווח של החברה מגיע מהפרסומות.
    לכניסה לאתר פייסבוק, לחץ כאן.

  2. Twitter- שירות מיקרו בלוגינג. ניתן לפרסם עד כ-140 תווים בכל “ציוץ”. מהווה מקור מובייל להתעדכנות
    1. בנושאים חמים, נפוצה מאד בקרב סלבריטאים וחברות מותגים אשר מעדכנות את מעריציהם מדי יום. פופלארית מאד ברחבי ארצות הברית, ונכון לעכשיו מאפשרת פרסום רק בארה”ב.

    לכניסה לאתר טוויטר,. לחץ כאן

  3. Youtube – האתר השלישי הנצפה באינטרנט כיום, נחשב למנוע החיפוש השני בעולם, ומקבל את הכנסותיו מפורמטים של פרסומות. מהווה פלטפורמה לחלק משמעותי מהליהיטים הויראליים ואחראי לפריצתם של זמרים אנונימיים לתודעה (ג’סטין ביבר). כיום, זמרים רבים פותחים עמודים ביוטיוב אשר אליו מעלים את כל השירים והאלבומים מכל הזמנים (דוגמת ברי סחרוף).
    לכניסה לאתר יוטיוב, לחץ כאן.
  4. Instagram- הרשת אשר נרכשה ע”י פייסבוק במיליארד דולר. החלה
    רשתות חברתיות מובילות
    instagram

    כאפליקציה לצילום ושיתוף תמונות לרשת חברתית. אומצה מהר מאד ע”י סלבריטאים ומותגים. בישראל ישנם מעל למיליון משתמשים, עתידה לאפשר פרסומות בחודשים הקרובים. התמונות אשר עולות לרשת ע”י המשתמשים יכולות לעבור עיצובים ע”י פילטרים שונים שרשת זו מאפשרת.
    לכניסה לאתר אינסטגרם, לחץ כאן.

  5. Vine– רשת חברתית המאפשרת לצלם סרטונים של עד 6 שניות בלבד. נרכשה ע”י טוויטר. אומצה מהר מאד ע”י סלבריטאים ומותגים שונים בעיקר ברחבי ארה”ב, אך גם בעולם כולו. ברשת חברתית זו, אין צנזורה ולכן אומצה ע”י שחקניות פורנו שונות אשר מעלות סרטונים. ניתן לצפות בקטעים נבחרים באפליקציה זו דרך עמוד הפייסבוק בחיפוש “bestvines”.
    לכניסה לאתר Vine, לחץ כאן.
  6. Google+ הניסיון הרביעי של גוגל ליצור רשת חברתית. טרם אומצה באופן משמעותי בישראל. על מנת
    רשתות חברתיות מובילות
    Google Plus

    לפרסם ולמתג את רשת זו, השתמשה גוגל בGmail, כאשר כל אדם שפותח חשבון דואר אלקטרוני, אוטומטית נפתח לו חשבון בגוגל +. בעלת השפעה רבה והשלכות בתחום קידום האתרים. חברים בה מעל לרבע מליון אנשים בארץ, מאלצת את פייסבוק להכניס פיצ’רים חדשים : דוגמה ל”חיפוש סטטוסים”. מאפשרת ליצור צ’אט וידאו בין מס’ חברים.
    לכניסה לגוגל פלוס, לחץ כאן.

  7. Pinterest – רשת חברתית המבוססת תמונות דמויות “לוח שעם”. צמחה במהירות הגבוהה ביותר ב2012- מדורגת בצמיחה המהירה אחרי פייסבוק. מביאה ROI (החזר השקעה) הגבוהה ביותר לאתרי סחר אלקטרוני מבין הרשתות החברתיות השונות. נפוצה מאד בתחומים ויזואלים כמו אופנה. שימוש רב לצורך מחקר והיחשפות לתחומים שונים.
    לכניסה לאתר פינטרסט, לחץ כאן.
  8. Linked In- הרשת החברתית-עסקית הגדולה בעולם. נעה נטו סביב קשרים עסקיים. מעל ל120 מליון
    רשתות חברתיות מובילות
    Linked In

    משתמשים ברחבי העולם. מאפשרת לנהל פרופיל אישי ועמוד מסחרי, הביאה תרומה רבה לקידום האתרים ברשתות החברתיות.
    לכניסה לאתר “לינקד אין”, לחץ כאן.