כיום, כאשר מדיות התקשורת השונות מהוות את ערוצי השיווק העיקריים של בתי עסק וארגונים, יותר מתמיד ישנה חשיבותה לניראות שהגוף העסקי מפגין ברשת. אם עד לא מזמן, הסתפקנו בסימון V על בניית אתר בצ’קליסט העסקי שלנו, המציאות המשתנה מכריחה אותנו לא רק לסמן עליו את אותו ה-V, אלא גם לרדת לפרטים קטנים יותר, שבעבר, לא הכרנו. פרטים כביצוע אופטימיזציה, יצירת חווית משתמש טובה וגם עיסוק בשלב הראשוני והבסיסי של הקמת אתר – רישום דומיינים.
הנה מספר נקודות בולטות, אשר רצוי מאד שלא תשכחו לדאוג להן לאורך התהליך:
- רישום דומיינים כהלכה – עד כמה שזה עלול להישמע משעשע, לשלבי רישום דומיין, השלב הראשון בתהליך בניית אתר ישנה חשיבות גדולה להצלחתו של האתר. אם מדובר בסינון נציגי רישום שאינם מורשים על ידי על ידי ICANN, דרך בחירת שם האתר וכלה בבחירת הסיומת, לכל אחד מהמרכיבים חשיבות רבה בנקודת ההתחלה שאתם מעניקים לאתר התדמית שלכם.
- תוכן מקצועי ומקורי – לתוכן מקורי המשדר מקצועיות ישנה חשיבות רבה, בעיקר באתרי תדמית. לא רק מצידם של הגולשים האנושיים המגיעים לאתר, אלא אף מצידם של מנועי החיפוש, אשר מתפתחים באופן מתמיד במטרה להעניק לגולשים את חווית המשתמש הטובה ביותר ואת תוצאות החיפוש המועילות לו ביותר.
- מילות מפתח – מילות מפתח הן האלמנט ה”רומז” לגולשים האנושיים ולמנועי החיפוש על מה מדברים התכנים שאתם מזינים באתר שלכם ובדפים שהוא מכיל. הטריק הנושן בו נקטו בעבר מקדמי אתרים Black Hats (הכולל הכנסת מילות מפתח אטרקטיביות השתולות בתוך תוכן משעמם, כתוב בצורה גרועה או כזה שאיננו קשור למילות המפתח) איננו מפיק יותר כיום תוצאות, לא מבחינת מנועי החיפוש ועל אחת כמה וכמה שלא מבחינת הגולשים האנושיים.
- קישורים – גם לקישורים המשובצים בטקסטים תפקיד כפול מבחינת אתרי תדמית. מצד אחד, מול מנועי החיפוש – הם מרוויחים נקודות זכות נוספות בדירוג האתר בתוצאות החיפוש, ומצד שני, לגולשים האנושיים הם מעניקים את האפשרות להרחיב את הקריאה מעבר לעמוד הספציפי. כאשר מדובר בקישורים פנימיים (כלומר – הפניות בתוך האתר עצמו), נקודות הזכות מוענקות גם בגלל הגדלת זמן השהות של הגולש באתר (קריטריון דירוג נוסף של מנועי החיפוש).
- תגיות – לתגיות השונות (לדוגמה תג המטא דיסקריפשן, תגיות כותרות הדף – H1, H2, H3, H4, H5 או תגית Canonical) ישנה חשיבות רק לצורך אופטימיזציה במנועי החיפוש ולא לגולשים האנושיים. אולם, חשיבות זו עשויה להיות מכרעת ולהוות את ההבדל בין אתר שמנוע החיפוש “מכיר” ו”יודע” מה לחפש בו וכיצד לשפוט אותו, לבין אתר סתמי, שהדרך היחידה להגיע אליו תהיה הקלדת כתובת הדומיין שלו בשורה בדפדפן, מכיוון שהנוכחות שלו בתוצאות החיפוש איננה מורגשת.
לסיכום:
בניית אתר תדמית הוא מלאכה מורכבת למדי, מאחר וישנם אלמנטים רבים אליהם תצטרכו להתייחס בכובד הראש המתאים והעלאה של אתר שאיננו מושלם מבחינות אלה, עלולה לגרום נזק תדמיתי לא קטן.
בחנו את עצמכם – האם האתר שלכם עונה על הקריטריונים שפורטו? במידה ולא, הכינו כבר עתה צ’ק ליסט הכולל את הפעולות בהן תוכלו לנקוט כדי לשפר זאת.