מוסיקה– המודל העסקי של אתרים שבהם ניתן לשמוע מוסיקה בתשלום הולך ומתחזק, והמדיה נחלשת. יש פחות מפרסמים ולכן לוקחים כסף על שימוש באתר. חנויות דיסקים נסגרו.
ספרים– תעשיית הספרים ויתרה על המו”לים- יש חברות (“אמזון” לדוגמא) שמפרסמות את הספרים באינטרנט וכך נחסכת “חוליה בשרשרת”.
עיתונות– עיתונים נסגרו, באמצע השבוע בקושי יש ביקוש לעיתונות כתובה, באינטרנט יותר קל, מעודכן. רק רבע מהדור הצעיר קורא עיתונים.
תעסוקה– מקצועות מסוימים נעלמים מן העולם (סוכני ביטוח, סוכני נסיעות…).
דייטינג– העולם הדיגיטלי שינה את עולם הדייטינג והכניס אליו אוכלוסייה שמעולם לא הייתה בו.
כל חברה בנויה משלושה מעגלים:
1) טכנולוגיה/ רעיון.
2) מוצר- בניית מוצר סביב הטכנולוגיה.
3) GTM- go to market- הפצה, מיתוג, שיווק, פיתוח עסקי. זהו השלב המסובך ביותר.
הנחות יסוד מבוססות בעולם השיווק הדיגיטלי:
* בעולם הדיגיטלי, הצרכן חזק יותר מהמותגים.
* התוכן באינטרנט מכפיל את עצמו כל חודשיים.
* האינטרנט ממשיך לצמוח, אנשים חיים באינטרנט, המכשירים הסלולריים הופכים לחלק משמעותי בחיינו.
* מתרחש שימוש סימולטני ע”י הצרכנים (צופים בטלוויזיה ושולחים סמס תוך כדי).
* תקציבי השיווק במובייל יחסית קטנים כרגע.
* כל שיווק מבוסס על מערכת יחסים בין המותג לצרכנים.
* על המותג להיות נוכח בכל אמצעי (מובייל, מחשב…), אחרת יאבד את הצרכן.
* בבוקר רוב הצרכנים נמצאים באינטרנט, בערב בטלוויזיה.
* האינטרנט הסלולרי בצמיחה, עד היום הורדו באפסטור 5 ביליון אפליקציות, כ-83% מהן בחינם.
* באנר שמפנה לזירה שמוכרת לנו עובד טוב יותר מבאנר שמפרסם דבר חדש.
* פעילות תדמיתית לא עובדת בדיגיטל (הצרכן מקליק על מה שמביא לו ערך, תועלת), עדיף להתמקד בפעילות שמעורבת בקהילה.
* להשקיע ב-effective reach: הגעה לקהל יעד רלוונטי.
5 עוגנים: 1. פרסום אונליין. 2. שיווק ברשתות חברתיות. 3. שיווק באמצעות מובייל שיווק סלולארי. 4. שיווק באמצעות תוכן. 5. מסחר אלקטרוני ערוץ מכירה שמתבצע כולו בדיגיטל.