קיצור כתובת url
אחד העקרונות החשובים ביותר בתהליך קידום אתר האינטרנט שלנו, הוא היכולת למדוד את התוצאות שלנו על מנת לדעת בדיוק אילו חלקים בתהליך הפרסום שלנו עלינו לשפר ואילו תכנים מושכים לקוחות. ללא ספק, הכלי המאפשר לנו לעקוב בצורה הטובה ביותר אחרי הכניסות לאתר האינטרנט שלנו הוא Google Analytics. שימוש נכון באפשרויות הקיימות בגוגל אנליטיקס תוך כדי התאמת מסננים מכתובות ה-IP שלנו, מאפשר לנו למדוד את הכניסות ואת דרכי ההגעה לאתר האינטרנט שלנו מהמקורות השונים ברחבי הרשת ומשמש מאין “מונה כניסות לאתר” שלנו.
אך לצערנו, השימוש ב-Google Analytics אמנם ידידותי למשתמש אך במידה ונהיה מעוניינים ליצור מסננים ולקבל את מירב המידע שמציע אתר האינטרנט שלנו נצטרך לעבור מספר קורסים וללמוד הרבה על הכלי. לעיתים, אנו מעוניינים בכלים שיספרו לנו את הכניסות לקישורים שאנו מציבים בפלטפורמות השונות של הפרסום ברשת.
זכרו, היתרון העיקרי של הפרסום הדיגיטלי הוא יכולת המעקב אחרי התקדמות אתר האינטרנט שלנו ואחרי תהליך הפרסום. כך למעשה, נוכל לשפר מפעם לפעם את הפרסום ולהתאים את הפרסום לקהל היעד הרלוונטי שלנו.
מונה כניסות לאתר
ישנם מספר אתרי אינטרנט ותוכנות חינמיות המאפשרות לנו לעקוב אחרי הפרסומים השונים שלנו.
מעבר לעובדה שכתובת ה-URL שלנו תקוצר ותינתן לנו כתובת נקייה יותר וקצרה יותר, דבר שמוסיף לחווית המשתמש במקום בו אנו מפרסמים, יש לנו את האפשרות לעקוב ולמדוד את הכניסות דרך פלטפורמות הפרסום השונות: רשתות חברתיות, Mail, הודעות תפוצה ועוד…
אתרי האינטרנט והחברות הפופולריות ביותר המאפשרות את השירותים הללו, הן:
ביטלי – Bit.ly
שירותי קיצור כתובת URL הניתן בחינם על ידי החברה.
החברה הוקמה בשנת 2008 בארה”ב ומדי חודש אתר האינטרנט שלהם מקצר יותר ממיליארד כתובות URL ברחבי העולם.
בשירות ניתן להשתמש לצורך קיצור כתובות URL ומעקב אחר הכניסות במספר פלטפורמות שונות:
מעבר לעובדה שכתובות ה-URL נראות נקיות יותר, השירות של ביטלי מספק לנו מעקב אחר כמות הכניסות בכל פלטפורמה.
להסבר מורחב על Bit.ly וסרטון הדרכה בנושא.
קיצור כתובת – גוגל
חברת Google מאפשרת גם היא לקצר את כתובות הURL בפרסומים השונים שלנו. השירות כמובן ניתן בחינם.
למעשה בהזנת כתובת ה-URL המבוקש ניתנת האפשרות לקבל כתובת של Google המתחילה כך: Goo.gl.
אחרי הכתובת הנ”ל נוכל לעקוב אחרי כמות הקליקים ונוכל לקבל אינדיקציה אחרי הפרסום שלנו.
השירותים הנ”ל מומלצים לכל מפרסם אשר פועל במספר זרועות שונות ברשת.
באמצעות האינדיקציה הזו, נוכל לדעת אילו פרסומים טובים יותר ואילו עלינו לשפר. אילו פלטפורמות פרסום יעילות יותר וגורמות להמרות ועוד…
להסבר מורחב על השירות Goo.gl וסרטון הדרכה.