Table of Contents

Facebook

פייסבוק – הרשת החברתית הגדולה בעולם

פייסבוק - הרשת החברתית הגדולה בעולם

אז כמו שהבנו, פייסבוק הינה הרשת החברתית הגדולה בעולם, בישראל ישנם כמעט כ-4 מיליון משתמשים, יותר מחצי מהם פעילים. מלבד ההנאה והתקשורת בין אנשים הפייסבוק הפכה להיות מוקד לפרסום חברות בארץ ובעולם. כל אדם רשאי לפתוח “עמוד” לעסק שלו ולפרסם אותו, הלקוחות אשר עשו “לייק” לעמוד, בעצם מקבלים התראות בעת עדכון בדף. חברות שונות מגרילות פרסים, מעלות תמונות, סרטונים ומפרסמות מבצעים על מנת למשוך את הלקוחות לעקוב אחרי העמוד, שנותן בעצם פרסום וכניסה לתודעה של הלקוחות המשתמשים בפייסבוק. דוגמה לכך, ניתן לראות את ה“דף” של חברת “קוקה קולה” בישראל –

למעשה באמצעות עמוד זה חברת קוקה קולה בעצם יוצרת קשר ען לקוחותיה ומפרסמת מוצרים. כמובן, שמנהלי העמוד מטעם חברת “קוקה קולה” בוחרים אילו פוסטים יעלו, כל שלא ניתן לפרסם משהו בעמוד ללא אישור המנהלים.
מה בדיוק הכוח שהעמוד נותן להם? 338,085 עוקבים! כל פוסט אשר המנהלים מפרסמים מופיע בNews feed אצל 338,085!
אותו הדבר לגבי העמוד “סטטוסים מצייצים”, שבנוסף לסטטוסים השונים המתפרסמים מידי יום, הפך ל”דעה” של המדינה ועמוד תלונות של האזרחים, כאשר מפרסמים פוסטים כנגד חברות, ממשלה, משטרה במקרים בהם יצאו מקופחים או לא מרוצים.

עכשיו אתה, בתור בעל עסק, המעוניין להגיע לקהל נרחב באמצעות האינטרנט ובחינם, יכל להתחיל ולפעול לקידום העסק של ברשת החברתית “Facebook”, עד שתגיע לתוצאות בקידום במנועי החיפוש השונים.
מלבד לפתוח “איוונט” ולהזמין את חבריך בפייסבוק לבקר אצלך בעמוד,כפי שנראה בלינק הבא.
בו, פאב בת”א, הזמין ליום ראיונות לתפקידים השונים בפאב, במקום להעמיד טלפניות ולשאול אנשים מפה לאוזן. כך בכמה דקות, מעל 11,000 אנשים הוזמנו וקיבלו התרעה לגבי יום הראיונות.

דרך נוספת, ומעט מעצבנת את הלקוחות במידה ומתרגלים לפרסם בה, היא תמונות תיוגים.
חברות רבות, ובעיקר מסיבות במועדונים, מעלים תמונה מעוצבת, עם לוגו, והמסר אותו הם רוצים לפרסם, ומתייגים את הלקוחות. כך שהתמונה מופיעה על הקיר של כל לקוח שתויג.
דוגמה לכך, ניתן לראות בלינק הבא.
בלינק הזה, ניתן לראות איך פרסמו במועדון”Cassa De Esso”  ותייגו בעצם את הלקוחות הפוטנציאלים שלהם.
מומלץ לא להגזים בפרסום הנ”ל על מנת לא להטריד באמצעות שם העסק שלך.

בדומה לתמונות התיוגים, ניתן לרשום סטטוס מסויים (אפשרי לפרסם גם איוונט בו) ולתייג עד 100 אנשים!
כך שאותו סטטוס יופיע ל100 אנשים על הקיר, ויחשף למאות אנשים.

העמודים הנצפים ביותר בפייסבוק

כמו בכל תחום בו בני האדם אוהבים להתחרות, גם בין הדפים השונים של המעריצים בפייסבוק התפתחה מן תחרות לגבי מספר העוקבים. במה זה עוזר לאותם מפורסמים? ככל שקהל המעריצים העוקבים אחר המפורסמים רחב יותר, חברות שונות ישלמו יותר על מנת שיעלו לחשבון הפייסבוק שלהם תמונות עם המוצר שלהם או יעדכנו סטטוס כלשהו לגבי החברה שלהם

להמשך קריאה ולרשימת העמודים הנצפים ביותר…

“סטטוסים מצייצים” הפך בשנתיים האחרונות לדף פייסבוק בו התושבים דואגים להביע עמדתם לגבי מוסדות שונים ולמחות בגין רמאויות של חברות שונות. בעמוד ישנם מגוון סטטוסים מדי יום ותמונות מצחיקות להנאת התושבים.

לקריאה מורחבת על “סטטוסים מצייצים”…

קניית מוניטין – כן או לא?

אחרי שהבנו שהפייסבוק הפכה בעצם לעוד מוקד פרסום לחברות השונות המפרסמות וממתגות עצמן באמצעות משתמשים בשם העסק והעמודים עסקיים לשירותיהם, פיתחה פייסבוק את האפשרות לקנות לייקים, אמנם ישנם ילדים אשר מתלהבים מכך שעוקבים אחריהם וכמות הלייקים משפיעה כנראה בפופלאריות שלך בביה”ס, אך הרעיון נוצר בעקבות חברות שונות אשר רצו מוניטין ו”כוח” ברשת החברתית.
את הלייקים ניתן לקנות ישירות דרך פייסבוק, באמצעות לחיצה על כפתורי ה-Promote, ובנוסף למוניטין שתרכשו באמצעות קניית הלייקים, תוכל פייסבוק לכוון אתכם ישירות לקהל היעד אליו השירותים של העסק שלכם פונים.
דרך זולה יותר לקניית לייקים, מתבצעת באמצעות חברות חיצוניות המאפשרות לקנות כמויות שונות של לייקים, כשהמחירים זולים יותר, וקיימת האפשרות לקנות בזול, לייקים של משתמשים מחו”ל – למעשה ברגע שפתחת עמוד עסקי, כך או כך, לא ניתן לראות את המשתמשים אשר לחצו על “Like” לעמוד שלך.
אז אם כבר לקנות – איפה ואיך?מומלץ לקנות דרך חברה חיצונית אשר מתחייבת להגדיל את עמוד הלייקים שלך עפ”י הכמות והסכום שנקבעו ברגע העסקה, מן הסתם, ככל שתשלם יותר, כך יגדלו כמות הלייקים שתקבל. כיום, ניתן לרכוש 500 לייקים בכ-60 ₪, 2,000 לייקים ב-200 ש”ח. לאחר הרכישה, החברה מתחייבת לעיתים ל”לייקים אמתיים מחשבונות אמתיים”, ישנם אופציות לקבלת הלייקים מהחברה תוך 48 שעות, או בהדרגה, עפ”י ההסכם הנקבע.
כן או לא? אני מאמין שחברה רצינית, ומותג, צריך לכבד את עצמו ולעלות לעצמו את המוניטין. לא הגיוני שלעסק שלך יהיו רק 200 לייקים, דבר זה גורם ללקוח תחושה שהעסק פשוט ומרחיק את רוב הלקוחות, כי בכל זאת, ישראלים הולכים ללכת אחרי הרוב.
מצד שני, יש לזכור כי כמות הלייקים על הפוסטים השונים והתגובות שתקבלו יהיה נמוך ומוזר למסתכלים מהצד ביחס לכמות הלייקים והעוקבים אחרי העמוד.
לכן, יש לעשות זאת בתבונה, קודם כל לקדם כמה שיותר באופן עצמאי את העמוד ולפרסם אותו (יש לשים לב שלא עוברים את גבול הטעם הטוב), ניתן מדי פעם להקפיץ את כמות העוקבים ב-500, בשיטה הדרגתית.
סה”כ ההשקעה של הכסף היא מינימלית והמוניטין שתקבלו גבוה.

קישורים לאתר מהפייסבוק

כפי שהזכרתי בעמוד הבית, “שם המשחק” בתהליך קידום האתר, הוא לייבא קישורים והפניות לאתר שלנו דרך מקורות שונים באינטרנט. הרשתות החברתיות, הן תחום חדש יחס הנכנס לתמונה מאז מהפכת הפייסבוק. התזכור של שם האתר והלינקים שנצמיד בעמודים השונים ברחבי הפייסבוק תורמים לנו בתהליך הקידום של האתר. השיטה דומה, ככל שיש אחר הדף שלנו יותר עוקבים, ככל הנראה, הקישור ישפיע יותר.
מומלץ מאד לפתוח עמודים שונים ולהרחיב את עצמכם ברשת החברתית באמצעות עמודים שונים לעסק, משתמשים, אירועים ולעיתים גם פרסום ממוקד עפ”י הצורך.

מישהו חייב להפסיק עם ההזמנות האלה

היחצ”נים התל אביבים השונים, המותגים המוכרים וניסיון בעלי העסקים, החלו להטריד מאז שקלטו את תהליכי השיווק השונים שניתן לנצל בפייסבוק, והחלו להגזים ולהטריד את הלקוחות.
יחצ”נים רבים נמחקים מדי יום מרשימות שונות של חבריהם, מהאנשים הללו ניתן ללמוד לגבי העסק שלנו ותהליך העבודה, שצריך להיות במינון נכון, ויש לשים לב שאנו לא מגזמים ועוברים את גבול הטעם הטוב.

מומלץ מאד, להימנע ככל שאפשר מפתיחת איוונטים, תמונות תיוגים ופרסום העמוד שלכם על גבי קירות פרופיל של חבריכם, תהליך זה מטריד ויכל להביא ל”שם רע” לעסק שלכם.
המינון הנכון הוא לפתוח עמוד לייקים, ולעדכן את הלקוחות השונים שבחרו לעקוב אחרינו בכל המתחדש בעסק, לעיתים נדירות להוציא איוונט לגבי מבצע מסויים או אירוע המתרחש בחנות.

 בוא נדבר על מספרים

בישראל ישנם 450,000 עסקים.
רק 50% מהם פעילים ברשת החברתית פייסבוק, ודואגים לפרסם את עצמם, הסיבות לכך נובעות מחוסר ידע, מחסור בתקציב, חוויה שלילית וכוויה מפרסום במדיות בעבר ומחסור הבנה.

פייסבוק –  בישראל, מעל ל-4 מליון משתמשים,
כ-50% מהם פעילים ברמה היומית.
נכון ל-2010, מעל 910 מליון משתמשים לפייסבוק בעולם כולו,
כל זה בעוד, שבמדינה עם האוכלוסייה הגבוה בעולם, סין, אסור השימוש בפייסבוק.
70% מהאוכלוסייה הישראלית הגולשת באינטרנט, בעלת חשבון משתמש בפייסבוק.
רק כ-3% מהמשתמשים הישראלים, מעל גיל 65.
המשתמש הממוצע בפייסבוק מבקר מעל 40 פעמים בחודש בעמוד הפייסבוק שלו.
למשתמש הממוצע ברשת החברתית פייסבוק יש כ-130 חברים.
פרסומים עם תמונה יוצרים 50-65% יותר אינטרקציה מאשר פוסטים ללא תמונה.
53% ממשתמשי הפייסבוק הם גברים.

מעניין אתכם מספרים? מעוניינים לדעת איך המספרים בפייסבוק יכולים לתרום לכם לתהליך הפרסום שלכם. קריאה נרחבת אודות הסטטיסטיקות של פייסבוק.

מה המחיר לפרסום בפייסבוק?

אז כפי שהזכרנו במספרים לגבי הפייסבוק, הפרסום ברשת זו יכל להיות אפקטיבי ומומלץ לכל בעל עסק.
את הפרסום בפייסבוק ניתן למקד עפ”י קבוצות אוכלוסייה, החל ממין, גיל, איזור מגורים ואפילו תחביבים שונים של הלקוחות שנרצה לחשוף בפניהם את הפרסום.
המחיר לפרסום בפייסבוק יכל להיות זול ביותר, ואנו בוחרים באיזו שיטה לפרסם:

1. תשלום לפי קליק (CPC), בדומה לשיטת העבודה בפרסום שבגוגל, במקרה כזה, בעל העסק המעוניין לפרסם ישלם על כל הקלקה של לקוח על מודעתו. הכסף הנקבע מראש וניתן להגביל אותו.

2. תשלום לכל אלף חשיפות (CPM), בדומה לשיטת הפרסום בפורטלים השונים באמצעות הבאנרים, כך בעל העסק מפרסם עפ”י כמות חשיפות של מודעתו.

התשלום המינימלי לפרסום בפייסבוק עומד על 5 שקלים ליום. כאשר את מחיר זה ניתן לשלב בתהליך פרסום כפי שהגדרתי בשיטות שלמעלה, ברגע שהתקציב נגמר מודעת העסק תפסיק להופיע.
5 שקלים מספיקה לחשיפה למעל 5,000 אנשים, ובשיטת ההקלקות, מספיקה לקליקים בודדים.

אפשרות נוספת לפרסום היא לשלם מאה שקלים עפ”י תקופת פרסום. תקופה הנקבעת מראש מתאריך מסויים ועד לסיומו. בשיטת החשיפות תקציב זה מספיק ל100,000 חשיפות בממוצע, ומבחינת הקלקות, בין 200-500 הקלקות בממוצע בכל תקופת המודעה.

יש לזכור, קליק אינו לייק! אך פייסבוק דאגה לפרסם, כי 99% מהמכירות נגרמו כאשר אדם נחשף למודעה אך לא הקליק עליה! פרסום בפייסבוק עוזר למותג להחדיר לתודעת הצרכן את שם העסק והמוצר אותו הוא משווק.

קידום אתרים – קבוצות בפייסבוק

ישנם קבוצות שונות לכל התחומים השונים הקשורים לקידום אתרים.
בין אם הינכם מעוניינים לשאול שאלה, להיעזר או לקבל דעה לגבי עבודה שעשיתם, הינכם מוזמנים להכנס ולשאול, ישנם מקצוענים שונים אשר משתתפים בדיונים שבקבוצות הללו.

קבוצות פייסבוק של Google Adwords, החלפת קישורים, SEO, תוכן, וורדפרס ועוד…
לרשימת קבוצות הפייסבוק בתחום קידום אתרים.

לכניסה לאתר פייסבוק – לחץ כאן.