Table of Contents

דברים שצריך לדעת על SEO

ישנם עשרות אתרים ישראליים המציעים שירותי קידום אתרים ומוסיפים לאתר מספר טיפים לקידום אתרים, העדכונים השונים מדי שנה של חברת גוגל, משנה לעיתים את חוקי המשחק, אך ישנם מספר עקרונות בסיסיים שכל בעל אתר המעוניין לקדם את אתר האינטרנט שלו מחויב להבין:

  • אתר פשוט ויעיל.
    אני מקצוע רבים וחברות שונות המחליטות להקים אתר אינטרנט מתלהבות מהמגוון הרחב של העיצובים והוידג’טים השונים שניתן כיום להוסיף לאתר האינטרנט. לא פעם, נתקלנו באתרי אינטרנט מרשימים, מעוצבים היטב, עם המון מידע שימושי לרווחת הגולשים, אבל, האתר מסובך לשימוש והניווט באתר האינטרנט מסובך – דבר הגורם לרוב להתייאשות של הגולש ועלול להביא לאחוזי נטישה גבוהים. בנוסף, מנועי החיפוש אשר סורקים את אתר האינטרנט מסתבכים בהבנת ההיררכיה ומבנה העמודים באתר, דבר הפוגע בזמן טעינת האתר. אתר האינטרנט שלנו, צריך להיות פשוט לשימוש ויעיל בקרב הגולשים המעוניינים לקבל מידע במינימום הקלקות בתוך האתר. גולש אשר רושם שאילתת חיפוש, מעוניין בהקלקה אחת לקבל את התשובה שלו.
  • מבנה קישורים פנימי נכון.
    הסעיף הקודם מוביל אותנו למבנה הקישורים הפנימי של אתר האינטרנט. על מנת לעזור למנוע החיפוש לסרוק ולהבין את ההיררכיה והחשיבות שלנו לגבי כל עמוד באתר האינטרנט שלנו, ניתן לתמוך בעמודים החשובים לנו באמצעות הפניית קישורים מעמודי תוכן רלוונטיים אליהם. לרוב, על הקישורים להפנות בעיקר לעמודים הראשיים אותם אנו מעוניינים לקדם.
  • כתיבת כותרות מתאימות לתוכן שבעמוד.
    התוספים השונים באמצעותם אנו רושמים Titles& Descriptions תורמים לנו לתהליך קידום האתר. לא פעם נתקלתי באתרי אינטרנט כאשר התיאור בהם הוא לצורכי קידום בלבד, ללא התחשבות בקהל הגולשים המעוניין לקבל מידע על העמודים השונים באתר. על מנת לשלב בין חווית המשתמש UX לתהליך קידום האתר, מומלץ לרשום את התיאור הרלוונטי לעמודים תוך כדי הכנסת מילות מפתח משמעותיות בתוכן התיאור.
  • כותרות באתר.
    האפשרויות השונות שמקצות לנו להוסיף כותרות H1-6 מפתות מקדמי אתרים ובעלי אתרים רבים להגדיר כל כותרת כבעלת חשיבות גבוה. למען לעשות סדר לחשיבות הכותרות יש להבין, הכותרות נועדו על מנת להסביר למנוע החיפוש את החשיבות של כל פסקה שמתחתיהן ביחס לאחרות. הכותרת הראשית של העמוד מוגדרת אוטומטית ככותרת H1 ואין להקצות לכותרת משנה חשיבות של כותרת H1 נוספת. מומלץ לדרג את הכותרות על פי החשיבות על מנת להבהיר למנוע החיפוש מהם הנושאים הראשיים שבעמוד, ומהם הנושאים המשניים. מומלץ לכתוב כותרת H2 אחת ומספר כותרות H3.
  • קישורים.
    ניהול קישורים מביא את אנשי קידום האתרים להגיע למשא ומתן ולחיפוש קשרים עם בעלי אתרים נוספים. אנשים רבים אינם מבינים את החשיבות של הקישורים, ומחפשים קישורים בנושאים שאינם רלוונטיים לתחום בו עוסק אתר האינטרנט שלהם. על מנת להבין את מהות “המשחק” יש להבין, כי מנועי החיפוש נותנים חשיבות רבה לאתרים המפנים את הקישורים, לא רק בדירוג הPR של האתר, אלא ברלוונטיות של התחום לאתר האינטרנט. מנוע החיפוש מנסה לאתר אתרים בתחום אשר המליצו על השירותים השונים באתר האינטרנט שלכם. במידה ויש לכם אתר העוסק בספורט, קישור מאתר אינטרנט העוסק במוצרי איפור, אינו רלוונטי ויש לשקול היטב אם לקשר את האתר. גם במידה וקישרתם את האתר אל אתר האינטרנט שלכם, יש למצוא כותרות ולהוציא את הקישור ממילים המתארות את היחס והקשר שבין שני האתרים. לא פעם, מנוע החיפוש של גוגל, הבין שהאתר אליו מופנים כל כך הרבה קישורים שאינם מאותו התחום, הוא אתר של חברה לקידום אתרים ופגע בקידום האתר שלה.
  • ניתוח גולשים.
    בעלי אתרים רבים מייחסים חשיבות גדולה מדי לתהליך קידום האתר במנועי החיפוש. נכון, מנועי החיפוש עשויים להפנות לקוחות פוטנציאליים רבים המעוניינים במוצר, אך יש להשקיע גם בדרכים השונות להפניית גולשים לאתר האינטרנט שלכם: מחקר בארה”ב מראה כי באתרים המקודמים היטב ובהם תעבורת גולשים רבה מדי יום, רק 30% מהגולשים מגיעים דרך שאילתות חיפוש (בביקורם הראשון באתר), כאשר ה-70% הנוספים, מגיעים דרך קישורים באתרי אינטרנט שונים ומרשתות חברתיות.