Table of Contents

תמונות בחינם – “קומבינות” בתחום

ככל הנראה לא חישבתם את המחירים הגבוהים לרכישת תמונות לשימוש מסחרי כאשר החלטתם לבנות אתר אינטרנט. זכויות יוצרים הוא אחד התחומים עליו שלא כדאי להתעסק בהם ולהפר אותם בתחום האינטרנט. אתרי האינטרנט המציעים שירותי רכישת תמונות לשימוש מסחרי מגלגלות מיליוני דולרים מידי שנה בשל הביקוש שהולך וגובר משנה לשנה. מה הדרכים לצאת בזול מסיטואציה שכזו?

תמונות להורדה בחינם

כפי שפירסמנו כבר בעבר, מדריך אשר מעביר סקירה קצרה על שירותי האתרים החינמיים לתמונות בחינם.
אך יש להזכיר שנית, עליכם לקרוא היטב את הרישיון של כל תמונה והאתר אינו אחראי למקרה של פגיעה בזכויות יוצרים.
בעיה נוספת באתרים האלו, הוא איכות התמונות הירוד. התמונות שאנו מוצאים באתרים אשר מציעים לרכוש את התמונות לשימוש מסחרי, איכותיות יותר, מעניינות יותר, מושכות יותר את עיני הלקוח ואת תשומת הלב שלנו. מה עושים?

לאחרונה התחלתי למלא את אתר האינטרנט שלי ועמדתי בפני השאלה הזו, אחד הפתרונות שעלו לי בנוגע לבעיה, היה לפנות לאתרים שונים של צלמים אשר מפרסמים את תמונותיהם, ולבקש מהם להשתמש בתמונותיהם (יש לציין, יש לפנות בעיקר לצלמים מתחילים) על מנת למלא את התמונות באתר האינטרנט שלי, בתמורה לכך, הם יזכו לפרסום והכרה בקרב קהל גולשים חדש באינטרנט ויקבלו קישור מאתר האינטרנט שלי לאחד מהעמודים השונים באתר האינטרנט שלהם. תתפלאו, אבל הרבה צלמים קפצו על ההזדמנות. אז נכון, לוקח זמן למצוא את התמונות המתאימות באתרי האינטרנט השונים, אך רבים הצלמים אשר מציגים את אתר האינטרנט שלהם על מנת להתפרסם ולצלם “בוקים” לפני חתונה או להיערך לתערוכות שונות. לא כל הצלמים, מנצלים את המחסור הרב בתמונות והיוקר של כל תמונה הניתנת לשימוש מסחרי.

יש רק להזכיר, במידה והנכם פונים לצלמים, עליכם לבקש אישור ולתעד את האישור שבו רשום כי הם מאפשרים לכם להשתמש בתמונות שצולמו על ידיהם לשימוש מסחרי באתר האינטרנט שלכם.

תמונות לשימוש מסחרי חינם

במידה ובכל זאת הנכם מתעקשים על תמונה מסוימת שראיתם באתר האינטרנט. ישנם מספר אפשרויות לפעולה על מנת לחסוך את ההוצאות השונות: מעבר לאתרים החינמיים (הנמצאים בקישור שבפסקה הקודמת), בהם ניתן למצוא מדי פעם תמונות באיכות גבוהה, מעניינות שתתאים לסטנדרטים שלכם באתר, תוכלו לפתוח משתמשים שונים באתרי התמונות שבתשלום. בעת הרישום ובעת העלאת תמונות שאתם צילמתם לאתר, תקבלו מדי פעם הטבות שונות לרכישת תמונות (דולרים בודדים).

אפשרות נוספת, היא לכלול בחבילה שהנכם מזמינים ממעצב הגרפי מספר תמונות בעת העסקה. כיום, אין כמעט מעצב גרפי שאינו מנוי לאחד מהאתרים המובילים לרכישת תמונות. בעת הזמנת לוגו, אנימציה, סליידרים או כל סוג שונה של שירות, תוכלו להוסיף למחיר את מספר התמונות אשר תקבלו ממעצב הגרפי.

אפשרות שלישית ואחרונה, היא לחפש ברשתות החברתיות תמונות שונות של אנשי מקצוע או חובבנים ולבקש מהם לעשות עסקה כלשהי בתמורה לקישור לאתר האינטרנט או הפרופיל או לפרסום שמם ומספר הטלפון שלהם באתר האינטרנט שלכם. השיטות הבאות מופנות לאנשים המעוניינים באתרים מלאים בתוכן (בעיקר לאתרים בתחום התיירות), במידה ואתר האינטרנט שלכם אינו כולל יותר מדי עמודי תוכן, מומלץ לחסוך את הזמן היקר, ולרכוש מנוי לחודש אחד באתרי התמונות שבתשלום.