Search Engine Optimization
קידום אתרים במנועי חיפוש
מבוא קצר על עולם הפרסום והשיווק האינטרנטי
מכירות- פעולה נקודתית שמטרתה לבצע קניה/מכירה.
שיווק- מגוון רחב של פעולות שבאמצעותן ניתן להגיע ללקוח באמצעות מדיה אלקטרונית.
טיזר- “זריקת מסר”, הלקוח לא תמיד מבין על מה בדיוק הפרסום ויש לזה המשכיות. שלב ראשוני בתהליך השיווק, שבסופו של דבר אמור להביא למכירה.
באז- “לעשות רעש”, “צלצולים”. הפצה באמצעות רדיו, טלוויזיה. הרבה מאד פרסום על מנת להפיץ את המוצר.
שיטות לשיווק באינטרנט:
- SEM-Search Engine Marketing
שיווק שנועד למכירות. דוגמא: פרסומת בGoogle, מודעות טקסטואליות. (googleadwords).
- באנרים – Display Advertising
באנרים אינם מתאימים לעסק חדש או עסק עם תקציב נמוך.
- Article Marketing – כתיבת תוכן שיווקי איכותי.
פיזורו בכל מיני אתרים על מנת לפרסם את האתר והמוצר של העסק.
- PR Marketing – יחסי ציבור ברשת. חסות כאתר.
לדוגמא: אתר בעיצוב המוצר. (בדר”כ רשום בתחתית המאמר “תוכן שיווקי”).
- Blog Marketing – שיטות פרסום במגוון רחב של בלוגים.
לא עולה כסף, בלוג איכותי יכל להיות פלטפורמה שיווקית טובה.
- E-Commerce – סחר/מכירות בתוך האתר.
כדוגמא: אתר Ebay.
ההבדלים והיתרונות של שיווק באינטרנט מול שיטות מכירה ושיווק מסורתי:
- זמינות
- בינלאומיות
- חיסכון בהוצאות
- ניטור תנועה ומדידה – כיום ישנם המון כלים למדידת התפקוד של האתר ועיבוד הנתונים ברשת
שיווק– כל פעילות אשר מקדמת מכירות.
קידום אתרים אירגוני – SEO – Search Engine Optimization – שיפור האתר – קידומו בGoogle.
התהליך האורגני, הוא התהליך הארוך, קיים משנת 2005 (בארץ). פעילויות שעושים על מנת להשפיע על תועלת העסק והחברה, על מנת למכור, לשווק ולמתג.
דוגמא: אם נגרום לחברה להיות במקום הראשון בקידום בגוגל, אבל ע”י מילת חיפוש לא רלוונטית – לא השגנו את המטרה שלנו.
קידום ממומן – SEM – Search Engine Marketing
כיום, כל אחד יכל לממן פרסומות בgoogle, החל מתקציב של עשרות שקלים. תהליך קצר מקידום אתרים אורגני, במערכת של Googleadwords.
(המשווק עצמו ירוויח יותר כאשר יעבוד בקידום אורגני, כיוון שבקידום ממומן רוב התקציב ילך לגוגל ולמקדם תשאר רק העמלה, בזמן שבקידום אורגני מלבד תשלום לכותבי התוכן, התקציב ילך למקדם.
שיווק ברשתות חברתיות Social Media Optimization –
Google +- רשת מסונכרנת עם כל המערכות של גוגל, המשפיעה גם על תוצאות החיפוש. הינה כלי חובה בקידום אתרים.
PCP– Pay Per Click – תשלום מודל עפ”י קליקים, המפרסם משלם על כל קליק במודעתו. PPC
CPM– Cost Per Mile – שיטה ישנה, אשר המפרסם משלם עפ”י כמות הצפיות באתר בו נמצאת מודעתו, על כל 1,000 צפיות ישלם את התשלום הנקבע. ( חברות גדולות מעדיפות בדר”כ מודל זה).
רשת המדיה של google – מגוון עצום של אתרים שאנחנו מקנים שטח פרסומי לגוגל והם שמים פרסומות שהם רוצים באותם האתרים. למי מתאים? חברות שרוצות חשיפה ברשת, במחיר זול מאשר כל מקום אחר, מכיוון שהפרסום הוא כדרך אגב ולא חיפוש ספציפי בשורת החיפוש.
לבעל עסק, יצא יותר זול לפרסם דרך Googleadwords באתר Ynet, מאשר לפרסם ישירות מynet ולרכוש שטח פרסום שם. במערכת Googleadwords, אתה מגדיר את התקציב שלך פר יום ורושם באילו אתרים אתה מעוניין להופיע, וישנם אתרים שהמערכת מפרסמת באופן אוטומט וניתן לסקור אותם.
CTR – Click Through Rate –
אחוז ההקלקות מתוך החשיפה.
ברשת מדיה, הCTR נמוך מאשר ברשת חיפוש. מכיוון שברשת החיפוש הלקוח מכוון לחיפוש ולמשהו ספציפי, בעוד ברשת מדיה הפרסום מגיעה אליו כ”דרך אגב”.
בממוצע, הCTR עומד על 0.05-.0.07
באתרים גדולים ובקמפיינים מוצלחים, מגיעים לעיתים ל3%-5%.
עמוד נחיתה – הדף אליו אנו מפנים את הגולש מתוך האתר – מהלינק.
ROI – Return On Investment
ההחזר על ההשקעה.
ההבדל בין חשיפות לגולשים ייחודיים:
חשיפות – כל פעם שמחשב מציג את העמוד, אפשרות שמחשב אחד יציג את העמוד מס’ פעמים.
ייחודי- ברגע שמחשב חדש שלא צפה בעמוד, מציג את העמוד (כתובת IP חדשה נחשפת).
מה זה בדיוק SEO?
ההסבר של ויקיפדיה תמיד ינצח את הניסוחים השונים של מקדמי האתרים השונים.
על מנת להבין היטב את התהליך, מומלץ תחילה להבין את הבסיס של SEO.
לקריאה מורחבת ולהבנת המושג SEO.
טיפים לקידום אתרים אורגני
על מנת לאפשר לכם להתחיל ללמוד את המקצוע בעצמכם או לבחור ולקדם את אתר האינטרנט שלכם באופן אורגני, הכנו עבורכם מדריך לקידום אתרים. לאחר שקראתם את הבסיס, אתם מוזמנים להתחיל לעבוד על פי תהליך קידום אתרים אורגני. עבודה נכונה ומסודרת עשויה להוביל אתכם למקומות הראשונים.
כחלק משיטות הלימוד וההדרכה שלנו, אנו מעניקים שירותים משולבים של קידום אתרים עם לימוד הנושא, על מנת שכל בעל עסק לא יהיה תלוי במקדם אתרים לאורך כל השנים ויוכל לבחור האם לעשות זאת בעצמו או לתת לאחד מהעובדים בחברה לקדם את אתר האינטרנט. אנו מזמינים אתכם להציץ בשיטת הקידום האורגנית שלנו.
מחפשים טיפים על מנת לדחוף את אתר האינטרנט שלכם לתוצאות המובילות במנועי החיפוש. הכנו לפניכם כמה עצות שונות לאחר העדכון האחרון של מנוע החיפוש של גוגל. מדי שבוע כותבים חיצוניים העוסקים בקידום אתרים יכתבו טיפים שונים. מה השתנה אחרי העדכונים השונים של האלגוריתמים בגוגל, באילו שיטות כדאי לעבוד ועוד…
לקריאת טיפים לקידום אתרים אורגני.