Table of Contents

מה זה קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל ובאילו מקרים כדאי להשתמש בקידום האורגני על פני פרסום ממומן ושיווק במדיה החברתית? לקידום האורגני מספר יתרונות עיקריים אשר יכולים לעזור לעסקים רבים לקבל יותר לידים ללא הגבלת קליקים במידה והצליחו להתברג גבוה בתוצאות החיפוש. האם נכון לך להשתמש בקידום אורגני או פרסום ממומן? כל התשובות בהמשך המאמר.

מה זה קידום אתרים אורגני

מה זה קידום אתרים אורגני בגוגל

קידום אתרים אורגני היא ארסנל של כלים ואסטרטגיות אשר נועדו לקדם את האתר שלך גבוה בתוצאות החיפוש במספר רב של מילות מפתח ומונחי חיפוש. לרוב, נוהגים חברות, ארגונים ובעלי עסקים לעשות קידום אורגני לטווח הארוך. כך, לאחר מספר תהליך של מספר חודשים לפחות ניתן להתחיל לראות דירוגים באינדקס תוצאות החיפוש של גוגל אשר יכול לגרום ליותר ויותר משתמשים להיכנס אל האתר הרשמי של העסק שלך מבלי לשלם על הלחיצה עצמה.

קידום שם מותג – אורגני או ממומן?

קידום אורגני

כל עסק, חברה או מותג רוצים להופיע במקום הראשון בגוגל כאשר מחפשים אותם. במידה ובניתם אתר חדש ומיקומי האתר עדיין אינם מופיעים במקום הראשון, תצטרכו להתחיל להעביר אותו תהליך של קידום אתרים אורגני בגוגל על מנת שכשלקוחות פוטנציאלים יחפשו אתכם במנוע החיפוש של גוגל, אתם אלו שתופיעו במקום הראשון ולא המתחרים שלכם.

קידום אורגני לא מתאים לכל אחד, אך במידה ובכוונתכם להשקיע גם בקידום האתר לטווח הארוך, תוכלו לקבל מאות ואלפי כניסות בחודש באופן אורגני לאחר שתתחילו גם אתם להופיע במקומות הראשונים בגוגל עבור מספר רב של ביטויים ואז גם אתם תתחילו לקבל תנועה רלוונטית וממוקדת של לקוחות פוטנציאלים אשר רק יחכו לפתוח את הארנק ולרכוש מכם או להשאיר פרטים ולקבל מידע נוסף אודות השירות או המוצר שלכם.

פרסום ממומן

במקרים מסוימים כאשר בתחום העיסוק שלכם ישנם מתחרים רבים וחזקים, ייתכן מאוד כי אלו ישתמשו במילות המפתח ומונחי החיפוש של שם המותג שלכם על מנת שהם אלו שיופיעו במקום הראשון בתוצאות החיפוש הממומנות במקומכם. במקרה זה, הקידום האורגני לא יוכל להתעלות על המיקומים הממומנים ולכן גם אתם תצטרכו להרים קמפיין פרסום בגוגל על שם המותג שלכם, כך שאתם אלו שתופיעו במקום הראשון.

גם אם המתחרים שלכם לא השתמשו בשם המותג שלכם והמתחרים שלכם תופסים לכם נתח משמעותי מקהל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם, דרך טובה יותר אשר תעזור לכם לתפוס את תשומת לבם בדיוק כאשר הם מחפשים אתכם יהיה באמצעות הפרסום הממומן. כך, תוכלו לפרסם גם על שם המותג שלכם וגם על מילות מפתח ומונחי חיפוש רלוונטיים למוצר או השירות אשר אותם אתם מקדמים.

הפרסום הממומן הנקרא גם פרסום מבוסס תוצאות נמצא כאסטרטגיה אפקטיבית כמעט עבור כל בית עסק, חברה או ארגון גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. כמו כן, ישנם מקרים בודדים בהם המחירים לקליק גבוהים מן הרגיל ואינם רווחיים בהכרח ולכן יש לשקול קידום אורגני בגוגל או שיווק במדיה החברתית.

איך יודעים באיזו אסטרטגיה לבחור והאם כדאי לשלב את שתיהן?

במידה ואתם מעוניינים להתחיל לפרסום ולקדם את האתר שלכם בגוגל, תצטרכו לעשות מחקר מילים מקצועי ולקבל חוות דעת של מומחה לקידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל אשר יוכל לתת לכם תמונת מצב ממוקדת עבור תחום העיסוק שלכם ואסטרטגית שיווק דיגיטלית לטווח הקצר והטווח הארוך. זאת ועוד תוכלו לקבל לאחר שתאמרו לאיש הפרסום שלכם מהם היעדים שלכם ומהו תקציב הפרסום החודשי שלכם.

אם העסק שלכם הוא חברת ביטוח ואתם עוסקים בניהול פנסיה עבור כלל הלקוחות, ייתכן מאוד כי תצטרכו לעשות מחקר מילים רלוונטי לתחום שלכם, בדיוק כמו שעשו המייסדים של אפליקציית רובין ניהול פנסיה וחברות נוספות אחרות.

דוגמה נוספת לקידום אורגני בתחום הנופש והתיירות תוכלו לראות איך בית מלון יוקרתי בגליל כמו שאטו גלילי אשר הצליח להתברג במקומות הראשונים בגוגל במילות מפתח מובילות, באמצעות אסטרטגיה לקידום אורגני לטווח הארוך.

לסיכום:

השילוב בין שתי האסטרטגיות יעלה את אחוז ההקלקה של משתמשים על תוצאות החיפוש האורגניות והמודעות הממומנות,
כך שהמסר שלכם יוכל להגיע באמת לאלו אשר מחפשים את מה שיש לכם להציע עבורו.

 

הכותב הוא מושיק קלינמן מומחה בשיווק באינטרנט ומקדם אתרים בכיר בגוגל