Table of Contents

קידום שחור

אחת מהשיטות לקידום אתר האינטרנט שלכם, שרבים יטענו שהיא המהירה ביותר, המאפשרת לקדם את האתר לעיתים תוך מספר ימים או שבועות, היא שיטת קידום שחור.

שיטת הקידום השחור נחשבת ל-“לא חוקית“.
שיטה זו, הינה שיטת קידום בדרך לא מוסרית, בין אם מדובר בהפצצת קישורים ממקור כלשהו, אשר ניתן להשיג מאתרים שונים באינטרנט ובדרכים נוספות המעניקות תגובות פיקטביות לאתר, הכפלת תכנים שונים ועוד…

שיטת הקידום השחור הינה אסורה ובלתי חוקית! למרות שהנושא אפור, ולעיתים ישנם קשיים בלאתר אתרים שונים ולהוכיח שהקידום הוא אכן שחור, אתר שיתפס ע”י מנוע החיפוש, יקבל ענישה, משמע, לא יופיע בתוצאות החיפוש ולעיתים עלול גם להיחסם.

השוני בין קידום אתרים לבין קידום שחור, מתבסס בעיקר על אופי הקישורים, אשר שולחים את הלקוח לאתר האינטרנט. בשיטת קידום האתרים, בעת החלפת הקישורים, אנו דואגים לקבל קישורים לאתר, מאתרים רלוונטיים לתחום, כך שגולש אשר יגיע לאתר שלנו, יבין לאן הוא נכנס.
בשיטת הקידום השחור, המטרה היא להקפיץ את האתר לתוצאות הראשונות במנועי החיפוש השונים, מבלי לייחס שום קשר או כוונה לטובת הלקוח התמים המעוניין להכנס לאתר מסוג כלשהו.

לרוב, קידום שחור פועל, ואכן מקפיץ את האתר לתוצאות מתקדמות במנועי החיפוש השונים, אך מנועי החיפוש דואגים להעניש את האתר מהר מאד. שיטה זו אינה מומלצת ונחשבת כבלתי חוקית.

מבחינת התוכן שבאתר, גם בקידום שחור, אנו יכולים להגיע לאיכות תוכן גבוהה ומבנה אתר תקין. הן מאופטימיזציה והן מהתכנים אשר נמצאים באתר עצמו, גם מבנה הקישורים הפנימי יכל להיות תקין לגמרי וניתן להגיע לאיכות גבוהה של התפלגות הקישורים.

הקישורים בקידום שחור

הבסיס לקידום השחור, עובד על הקישורים הנכנסים לאתר.
ראשית, יש להבין כי יחס הכניסות והקישורים המפנים לאתר האינטרנט שלנו בעת קידום שחור אינו ריאלי ולא הגיוני. דבר העושה רושם  לא טוב, ודבר המעלה חשד בקרב האלגוריתמים השונים של מנועי החיפוש בהם אנו מתחרים על המקומות הראשונים.
בנוסף, האתרים מהם אנו מקבלים את הקישורים אינם איכותיים בדר”כ, ועובדים עפ”י כמויות הקישורים אשר מפנות לאתר האינטרנט שלנו.

הקידום הוא אסור גם בעיני מנוע החיפוש של גוגל, והחברה עושה מאמצים על מנת להוריד מהרשת ומתוצאות החיפוש במנוע החיפוש שלה את האתרים המשתמשים בשיטה זו.

שיטה זו מפתה לעיתים מקדמי אתרים, הרצון לתוצאות ולטווח הקצר של העמידה ביעדים קורץ לעיתים למקדמי אתרים שונים. בתור בעל עסק, עליך להימנע מכך שאתר האינטרנט שלך יקודם בשיטה זו, ועליך לדעת כי סביר להניח שתקבל ענישה מגוגל.

תוכן מועתק

כפי שהבנתם, קידום שחור מתאים למקדמי אתרים המתעצלים בתהליך העבודה.
כך גם נעשה בתוכן אשר באתר שלנו, ובתוכן המפנה לאתר האינטרנט שלנו.
על מנת לקדם את האתר, מקדם אתרים בדרך השחורה ישכפל תוכן באמצעות תוכנות שונות היוצרות מאמרים עפ”י ביטויי מפתח אשר הינכם מגדירים לו.
דוגמה לתוכנה כזו, הינה תוסף SnowBall.

מילות מפתח מרובות

מקדם האתרים בדרך השחורה יכניס מילות מפתח ויאזכר את העסק שלנו באמצעות טכניקות שונות המונעות מגוגל לעלות על הפעולה. כך יציג פרסונות שונות, גולשים פוטנציאליים רבים וירשום את אתר העסק מספר פעמים.

 הצפת מילות מפתח בתוכן

שיטה ישנה, שלמרבה הפלא בעבר עבדה וקידמה את אתרי האינטרנט בצורה הטובה ביותר.
כיום, החוקים השתנו ויש לשים לב היטב כמה מילות מפתח אנו משלבים בתוכן על מנת לא לפגוע בתהליך הקידום ולא לפגוע בחווית המשתמש.

לקריאה מורחבת על “הצפת מילות מפתח”.